Åka tåg i veckan 33?
Ska kanske åka till umeå nu på tis...är gravid i vecka 33...
det tar ca 15 timmar att åka tåg dit..Isåfall åker vid med sov/liggvagn...
Ska man helst inte åka tåg i min situation?
Ska kanske åka till umeå nu på tis...är gravid i vecka 33...
det tar ca 15 timmar att åka tåg dit..Isåfall åker vid med sov/liggvagn...
Ska man helst inte åka tåg i min situation?
varför skulle du inte åka? De går nog ska du se så länge du vilar och tar de lungt så gr de.
Oki..för har hört att man inte ska flyga som höggravid...
Kan inte tåg orsaka förvärkar?
*puff*
det låter jätte mysko i mina öron. jag åkte tåg som höggravid utan att de hände nått.
Att man inte ska flyga efter en viss graviditetsvecka är ju känt, men tåg de har jag aldrig hört.
Sen är de mkt som kan orsaka förvärkar. Sen är ju förvärkarna inge farligt så länge de inte gör ont och blöder i samband med förvärkarna.
Jag åkte då tåg många gånger under min förra graviditet. Fick lite smdr då det skakar lite, men det är ju inget som är farligt på något vis....
senaste mellandagarna åkte jag tåg mellan Ume och norrköping.. 80mil
& där var en kvinna som skulle hem hade sitt hem i gbg åkt från lule....
och hon skulle sättas igång bara hon kom hem!
Nä, det tror jag absolut inte är någon fara! Flyg är inte heller någon fara för barnet, det är mer för att det kan vara obekvämt för en höggravid kvinna och för att vissa flygbolag inte vill ta risken att få en förlossning ombord. Men jag ska flyta Atlantflyg i vecka 33, om allt är som det ska då, och oroar mig inte det minsta. På ett tåg kan man ju dessutom hoppa av vid nästa station om det skulle bli akut...
Att man inte får flyga efter en viss vecka har mer att göra med att flygbolagen inte vill behöva riskera att gå ner vid ev förlossning = extra landning = väldigt dyrt.. Annars är det ingen fara alls och tåg har jag aldrig hört talas om. Åk på du!
Flygning ökar risken för att få blodpropp vilket ochså ökar vid grav=dålig kombination. Tåg är inte farligt.
Flyga är heller inte något problem. Det är bara fråga om att det är dyrt att landa om man skulle sätta igång för tidigt. Därför låter många bolag inte gravida resa på långa atlantflygningar. Kortare sträckor kan man flyga fram till en månad före BF.
Tåg är verkligen inget problem. Det är ju massor med folk som pendlar till jobbet varje dag med tåg.
Hej!
Åka tåg är väll ingen fara... Skulle det hända något är det ju bara att hoppa av.Själv flög jag från Malaysia i vecka 33,det tog 13 timmar och jag bytte plan 2 gånger.Hela resan tog 26 timmar från dörr till dörr...inte mådde jag dåligt av det!
Jag har precis kollat på SAS hemsida och med dem får man flyga till v 36. Så att åka tåg bör inte vara några problem. Inte värre än att åka bil på en skumpig väg lixom. Men lyxa på det med sovvagn, liggvagn är så jäkla obekvämt även om man inte är gravid.