• Joico

Joel i barnprogrammet Joelbitar

Är det någon som vet vad Joel Eriksson från barnprogrammet Joelbitar gör/finns nu för tiden?

Och har någon nån koll på när programmet kan ha visats? Jag antar att de visserligen gått i repris ett antal gånger! Det spelades in på 80-talet. Jag är född -88 och minns det väl, så när kan jag ha sett det första gången tro?sv.wikipedia.org/wiki/Joelbitar

• Svar på tråden Joel i barnprogrammet Joelbitar
  • Cavatine

Jag har bl.a. hört att han bor på ett gruppboende strax norr om Sthlm, men vet inte om det stämmer. Har även hört att han är död, men har då hört så många fantasifulla versioner av den skrönan(?) att det inte känns särskilt troligt.

• Enkiteng

Såg en tråd på FB med samma fråga för ett bra tag sedan. (googlade precis upp den igen) Efter diverse snack om att han dött på McDonalds och av hjärtfel var det någon som använt nätet för att forska lite i frågan. Jag citerar (från www.flashback.info/showthread.php&page=11 inlägg 124)

"18.10 Joelbitar
    6-årsdagen. Filmad dagbok med Joel. En serie av Olle Eriksson. (Från 1988)"

(www.svt.se/tabl/v23/1tor.html)

Innebär att serien visades första gången 1988, troligen spelades in 1987 eller 1988.

Serien producerades av Joels pappa, som heter Eriksson i efternamn. Förmodligen har Joel samma efternamn som sin far.

(sv.wikipedia.org/wiki/Joelbitar)

I Stockholmstrakten (han gick ju på dagis i Enskede, så man kan ju börja i den änden) finns det enligt e-upplysning.se två stycken Joel med producentens efternamn födda 1981, en född 1982.

En utav dem bor på samma adress som en Olle Eriksson som enligt hitta.se är "TV-producent". Om man googlar personen han enligt eniro.se delar telefonnummer med (Joels mamma antar jag) så får man fram att även hon varit med och skapat tv-serien. Hon har ett ovanligt för- och efternamn och är ensam i Sverige med den kombinationen."

Så, om det stämmer bör han finnas i Enskede och bo hos sina föräldrar fortfarande.

God natt!

• Enkiteng

Vilken grabb! Här är avsnittet där Joel plockar sniglar och äter gräs

• Enkiteng

Jo, de där flashbackarna är rätt bra på att luska ibland.

• Joico

Oj, ja vilken research! Tackar!

Enkiteng skrev 2007-10-01 04:15:17 följande:
    Såg en tråd på FB med samma fråga för ett bra tag sedan. (googlade precis upp den igen) Efter diverse snack om att han dött på McDonalds och av hjärtfel var det någon som använt nätet för att forska lite i frågan. Jag citerar (från www.flashback.info/showthread.php&pa... inlägg 124)"18.10 Joelbitar6-årsdagen. Filmad dagbok med Joel. En serie av Olle Eriksson. (Från 1988)"(www.svt.se/tabl/v23/1tor.html)Innebär att serien visades första gången 1988, troligen spelades in 1987 eller 1988.Serien producerades av Joels pappa, som heter Eriksson i efternamn. Förmodligen har Joel samma efternamn som sin far.(sv.wikipedia.org/wiki/Joelbitar)I Stockholmstrakten (han gick ju på dagis i Enskede, så man kan ju börja i den änden) finns det enligt e-upplysning.se två stycken Joel med producentens efternamn födda 1981, en född 1982.En utav dem bor på samma adress som en Olle Eriksson som enligt hitta.se är "TV-producent". Om man googlar personen han enligt eniro.se delar telefonnummer med (Joels mamma antar jag) så får man fram att även hon varit med och skapat tv-serien. Hon har ett ovanligt för- och efternamn och är ensam i Sverige med den kombinationen."Så, om det stämmer bör han finnas i Enskede och bo hos sina föräldrar fortfarande.God natt!
  • Joico

Det var precis det enda avsnittet jag såg igårkväll på Youtube jag minns det såå väl!

Enkiteng skrev 2007-10-01 04:26:44 följande:
    Vilken grabb! Här är avsnittet där Joel plockar sniglar och äter gräs

• Joico

Hmm ja, det brukar ju kunna bli en del påhitt. Hoppas han bor på gruppboendet!

Cavatine skrev 2007-10-01 03:42:53 följande:
    Jag har bl.a. hört att han bor på ett gruppboende strax norr om Sthlm, men vet inte om det stämmer. Har även hört att han är död, men har då hört så många fantasifulla versioner av den skrönan(?) att det inte känns särskilt troligt.
  • tjohoo73

För 5 år sen jobbade jag i Täby på ett ställe nära ett gruppboende och varje gång jag slutatde vid tre tiden delade jag buss med dem från gruppboendet, däribland Joel. Så för fem år sen levde han och befann sig i Täby.

• Joico

Oj nemen va kul så han var sig lik eller hur visste du att det var han?

tjohoo73 skrev 2007-10-01 12:20:03 följande:
    För 5 år sen jobbade jag i Täby på ett ställe nära ett gruppboende och varje gång jag slutatde vid tre tiden delade jag buss med dem från gruppboendet, däribland Joel. Så för fem år sen levde han och befann sig i Täby.
  • tjohoo73

Han såg precis lika dan ut fast större och betedde sig nästan lika dant. Det var nästan lite komiskt med tanke på att jag suttit och sett programmen med honom.

Svar på tråden Joel i barnprogrammet Joelbitar