• Wiken

Funkar det att måla på en "återställare"?

Många sätter ju upp återställare, (vet inte vad det heter)....istället för att slipa över gamla tapeter.
    Kan man måla på en återställare?

• Svar på tråden Funkar det att måla på en "återställare"?
  • kissemjao

Funkar super att måla på Cover up tapet! Dock suger den ganska mycket färg, så man får faktiskt måla två gånger.

• Sencha
    kissemjao skrev 2007-10-01 09:05:15 följande:
    Funkar super att måla på Cover up tapet! Dock suger den ganska mycket färg, så man får faktiskt måla två gånger.
    Fast det är väl det normala? Att måla minst två gånger, alltså.
  • kissemjao

Min erfarenhet som amatörmålare, är att färgsäljaren alltid prackar på mig för mycket färg. Har man ett ljust underlag som inte är porösa fibrer, så har det alltid räckt gott för mig att måla en gång och så går man över ev missar dan efter.

• Sencha
    kissemjao skrev 2007-10-01 09:26:24 följande:
    Min erfarenhet som amatörmålare, är att färgsäljaren alltid prackar på mig för mycket färg. Har man ett ljust underlag som inte är porösa fibrer, så har det alltid räckt gott för mig att måla en gång och så går man över ev missar dan efter.
    Det beror säkert både på vad man målar på för underlag och vad det är för typ av färg
  • Miss Lau

Har målat på återställare och den sög otroligt med färg! Målade tre gånger och tyckte ändå inte att det blev lika bra som det brukar bli (dvs man kunde ana att det var aningen flammingt)

• kissemjao

Jag har målat med färg från Ica Maxi, och med färg från färghandlare, och jag vet itne om det är nån skillnad i kvalitet bara därav, men att köpa "riktig" färg lönar sig, är min uppfattning. Det är drygare och täcker bättre. I alla fall på Coveruptapet.

Svar på tråden Funkar det att måla på en "återställare"?