• Lola Jämtland

Städa med klorin?

Är det vanligt att man gör det?
    Typ dammtorkar med klorin?
    Kanske skurar golven oxå?

Jag använder högst sällan klorin.
    Möjligen i toaletten efter magsjukor men ingen annanstans...

Är det verkligen så smutsigt hos folk att klorin behövs?
    Fullt med bakterier som det ska tas död på?
    Det tycker jag låter äckligt helt ärligt....

//Blir det nånsin våran tur.....
  • Svar på tråden Städa med klorin?
  • alvasmams

inte använder jag det mer än ta brt fläckar på vita kläder/dukar som inte går bort annars.

låter riktigt hemskt att använda som rengöringsmedel, borde man städa oftare isf om man behöve ta till det

• Champagne
    alvasmams skrev 2007-10-01 09:37:47 följande:
    inte använder jag det mer än ta brt fläckar på vita kläder/dukar som inte går bort annars.låter riktigt hemskt att använda som rengöringsmedel, borde man städa oftare isf om man behöve ta till det
    Kan bara hålla med. Endast till fläckborttagningsmedel på vita tyger.

Jag städar bara med mirakeltrasan och vatten. Till toaletten och duschen har jag rengöringsmedel.
  • Lola Jämtland
    alvasmams skrev 2007-10-01 09:37:47 följande:
    låter riktigt hemskt att använda som rengöringsmedel, borde man städa oftare isf om man behöve ta till det
    Eller så kanske man har nojja för bakterier?
  • Nenne 71

Använder inte klorin överhuvudtaget. Måste vara väldigt starkt att städa med. Är det inte risk att man förstör golv och möbler med klorin?

• Runguska

Jag tror inte ens att jag ägen en flaska klorin så nej, det är inget vi städar med.

• Larsson

Till toaletten brukar jag använda det,men det är mest för att det känns å rent och luktar rent efter det.
    Men inte för att damma.

• ebben

det kan väl aldrig vara bra för målade ytor att skuras m klorin?? det bleker ju!?
    Jag kan ha det i diskbänk,toa,tvättstuga osv,o till vittvätt!
    Inte så där till allt,då har jag vanligt ajax eller dyl!

• Lola Jämtland

Jag läste om en som blandade klorin med vanligt rengöringsmedel.....

• alvasmams

Lola:
    noja jo visst men borde man inte välja annat än klorin för då är man väl ganska bra påläst om vilka användningsmor som finns och andra medel som lämpar sig bättre??
    har en svärmor som är pedant och hon kör med starka rengöringsmedel ofta men inte klorin(hon rä städerska på sjukhus så kan dte där med bakterier med)

• mina små kämpar

jag använder faktiskt det ibland, runt mina katters kattlåda samt toa det luktar väldigt fräscht efteråt

• Ilithyia

Det är vansinne att städa med klorin. Vanligt rengöringsmedel, såpa, räcker gott.

Friska mäniskor behöver inte desinficera sina hem, det är bara reklamen som vill få oss att tro att vi behöver bakteriedödande ämnen i rengöringsmedel, diskmedel och - skräckexemplet - tvättmaskiner med bakteriedödande silverjoner!

• skåne madde

ta bort fläckar på vita kläder och i toalettstolen

• Karisma

Vi kommer använda det nu när vi ska skura upp i källaren, annars så använder jag det kanske en gång per år i toan.

Använder det ganska ofta vid klatternas låda.

Min mamma använde det till toa samt ta bort fläckar på kläder.

Kram K.

• Lola Jämtland
    Ilithyia skrev 2007-10-01 09:50:14 följande:
    Det är vansinne att städa med klorin. Vanligt rengöringsmedel, såpa, räcker gott. Friska mäniskor behöver inte desinficera sina hem, det är bara reklamen som vill få oss att tro att vi behöver bakteriedödande ämnen i rengöringsmedel, diskmedel och - skräckexemplet - tvättmaskiner med bakteriedödande silverjoner!
    Så där tänker jag oxå...
  • Marlene B

Använder klorin till att rengöra toastolen både in och utvändigt, tvättställ och duschkabin.

Luktar inte dirket jättegott men det blir garanterat rent och det är det jag vill ha på toaletten.

• Marlene B

Och jag kan erkänna att jag har lite bacillskräck, iallfall när det gäller toaletter och handtag till toaletter.

• Marlene B

Handtag på dörrar till WC-rum kanske jag ska skriva.

• Ann Lee

Undvik gärna klorin! Det finns andra medel som enligt Naturskyddsföreningen fungerar minst lika bra och som är mindre farliga för miljön.

Svar på tråden Städa med klorin?