• Singo

*Vår son får ersättning-babysemp 1, han är 8 veckor.

Vår son får ersättning-babysemp 1, han är 8 veckor. Men han är väldigt spänd över magen o skriker tills han får ut gaserna. Vi har gett minifom men det tycks inte hjälpa.
    Är NAN mildare än SEMPER-vilka erfarenheter har ni?
    Vi använder Dr. browns diflaska för att minska att han sväljer så mkt luft.

• Svar på tråden *Vår son får ersättning-babysemp 1, han är 8 veckor.
  • Mosaik

nan sägs vara skonsammare för magen, vi bytte till nan när william var väldigt skrikig och det belv bättre *kram*

• Micaela

Ja jag har också hört att Nan är skonsammare. Min tjej tycker dessutom att den är godare har vi märkt.

• Pyris

Nan är mildast för magen.
    Mina barn har aldrig klarat av semper. Spyr som små grisar av det.

• Micaela

Jag tycker Semper luktar konstigt.... Lim eller något... Så jag förstår ju att min tjej inte gillar det...

• Pyris

Klarar fortfarande inte av spylukten av Semper. *ryser*

• Singo

Philip spyr efter han ätit, håller med semper luktar illa..

• Mosaik

någon mer än jag som tycker att nan smakar spy? semper har godare smak enligt mig men inte enligt william,

• Goseknov

NAN 1 funkar bäst för oss. Av semper så blev Moa stenhård i magen.....nu är det bättre, gärna lite rapsolja i också, det smörjer bra enligt min BM.
    Lycka till!!!

• Forellen

Vi har nyligen bytt från Baby semp till NAN och vår kille på 3 månader som förut var stenhård i magen mår nu mycket bättre!

• Sara K

vart köper man nan? i vanlig butik eller?
    i vår lilla affär finns bara semper 2, och jag tänkte prova med lite ersättning om ca en månad.. då är hon 3 månader, vilken sort rekomenderar ni? (tänkte bara ge ibland)

• Pyris

Nan finns i vanliga butiker. Finns det inte kan man be dom beställa hem.
    Jag tycker ju bättre om Nan...men så finns det ju den här Nestlé-bojkotten...men för bebisens mage tror jag nan verkar vara bäst. Och som nån skrev..Lite olja i kan göra susen för hårda magar.

• Pyris

Ja, det fick min son också på Neo..fast då var det nåt som hette PreNAN

• Singo

Nu har vi gett han Nan i 4a dagar o vi har redan märkt skillnad Han har inte alls lika ont så nu är han mkt gladare Ni som har gett lite rapsolja i hur mkt ska man ha i?
    Kram Singo

• lucasmama

vi har haft nan till lucas hela tiden och han har inte blivit hård, det har fungerat jättebra!! (tänk på att inte ha för mycket pulver när du blandar..)

Svar på tråden *Vår son får ersättning-babysemp 1, han är 8 veckor.