• Tejpa

Välling! I vilken flaska?

Jag har helammat mitt barn till 6 månader så jag är en total nolla när det kommer till flaskor och dylikt. Jag tänkte börja ge henne lite mild havrevälling, men vad har man för flaska till det? En vanlig som man har till ersättning?
    Är det någon som har gett välling i pipmugg?

• Svar på tråden Välling! I vilken flaska?
  • Nanna26

Jag tycker att esskas flaskor är bra. Har en son på snart 5 månader.

• Tejpa

Är det speciella vällingflaskor? FÖr jag har flaskor från Avent, men går det att använda dom?

• BabyEm

flaskan spelar ingen roll, bara du har ett hål i nappen som är tillräckligt stort så att välling kmmer igenom

• underbara Ester

vi använder Mam Ultivent, med 2:ans napp (till mild fullkornsväling fr 8mån). Jag tycker att hålen är rätt stora i deras nappar, men det är ju helt beroende på vilket "flöde" ditt barn är

flaskan är faktiskt jättebra! Känns riktigt ren efter att man diskat den eftersom att man tar loss alla delarna och kan diska runt om liksom - istället för att hålla på med flaskborste.

Lycka till!

• Tejpa

Aaha....tack, tack för svaren!

• TvåTrollsMamma

Jag tar gärna emot tips, håller på och nöter med flaskan men han vägrar *suck*
    Vi köpte mam ultivent och köpte till x nappen som skulle vara för välling. Han suger men vet inte om han får ut något. De andra flaskorna verkar inte fungera alls. Nästa barn ska få ersättning på kvällen efter 3 månader så de kan ta flaska...

• Nanna26

Köpte flaskan när vi började med ersättning. Så någon speciell vällingflaska är det väl inte. Testa med den flaskan du har. Om det inte rinner på som det ska så se om det finns någon annan napp med större hål.

• Majan78

Började ge välling i pipmugg för att han fixade inte med flaskan, och jag ville att han skulle vänja sig vid vällingsmaken. Efter lite bök tog han sedan flaskan. Vi har en flaska från Esska, med en rund dinapp.

• slovenly
    Tejpa skrev 2007-10-01 11:45:44 följande:
    Är det speciella vällingflaskor? FÖr jag har flaskor från Avent, men går det att använda dom?
    jag använder flaskor från avent, till vatten å välling, har olika dinappar bara!
    ♥Rasmus 070209♥
  • Pna

pipmugg? Funkar det för er med en sådan som "inte spiller"?

Min lilla får inte ens ut vatten ur pipmuggen men det antar jag beror på bristande teknik...

• Majan78
    Pna skrev 2007-10-02 18:06:33 följande:
    pipmugg? Funkar det för er med en sådan som "inte spiller"?Min lilla får inte ens ut vatten ur pipmuggen men det antar jag beror på bristande teknik...
    Tar bort den ventilen om den används till välling, och oftast när den används till vatten också. Tycker också att de är tröga att dricka ur.
Svar på tråden Välling! I vilken flaska?