Fråga om CV
Kan man skriva ett cv för hand. Jag har hittat ett jobb jag vill söka men mitt cv är inte korrekt och har ingen tillgång till skrivare nu, eller ska man bara skicka ett personligt brev då?
Kan man skriva ett cv för hand. Jag har hittat ett jobb jag vill söka men mitt cv är inte korrekt och har ingen tillgång till skrivare nu, eller ska man bara skicka ett personligt brev då?
det kan man väl men det vanligaste är nog dataskrivna
Jo men jag har ingen skrivare här om man vill ju inte strunta i ett jobb för en sån sak....
Mamma till Hampus skrev 2007-10-01 12:01:29 följande:
nej klart du inte ska strunta i ett jobb för en sån sak skriv för hand du..du kan inte mejla då och bifoga cv?
De har bara angett en adress, de e så synd för jag bruka ju söka via ams och oftast finns det "ansök direkt" men inte nu tyvärr. Eller kan man skriva ett liten notis om vad som är ändrat i cv:t? Det är bara ett årtal som inte stämmer och att jag inte ska skicka med referensen utan vid ett evetuellt besök. (blir så tjockt brev då)
har du alltså ditt gamla cv på pappaer?? skri andringarna på baksidan då bara..
Jo jag har ett cv utskrivet. Tror ni inte de tycker att det blir kladdigt då?
ja skriv ändringen på den cv du har nu
jag skulle ringt och sagt som det var och bett om en emailadress. snyggt första intryck är viktigt! även om man har bra handstil skulle jag lägga ett sådant åt sidan, tyvärr.
Jag hade nog inte gett mig förrens jag hittat någon som kunde hjälpa mig att skriva ut! Konkurensen är hård om jobb...så det gäller att det ser snyggt och seriöst ut!
Vill de inte ha cv per e-post får de handskrivna från mig, har inte heller skrivare och det kan de inte kräva att alla har heller.
Jag skickade igår ändå. Skrev två små stjärnor på baksidan med rätt årtal och att jag tar med referenser vid ett eventuellt möte. Det gör ju inte att jag är mer oseriös tycker jag utan att jag däremot är ärlig och ändå vill förklara att det är fel. Håller med Linda: alla har faktiskt inte skrivare, jag får åka 8 mil om jag ska skriva ut nya och hade inte möjlighet att åka igår. Om jag inte får komma på intervju p.g.a det så får jag väl ta det då.