• Anonym (*undrar*)

kraftig o lång mens efter förlossning

Har haft mens flera månader nog men d e nu de två senaste som har varit långa o rikliga..
    Förra gången blödde ja igenom binda o allt..blödde i 7-8dagar..
    Denna gång så e d LITE mindre i mängd men..det började m 4 dagar sparsam mens sen hade jag 1,5 dagar mensfritt o så fick ja mens igen..som ja nu haft i sex dagar..igår avtog den..inatt blödde ja ytterst lite..hade bara trosskydd..idag har d börjat blöda mer igen..
    Fler som varit med om samma?
    Dottern e 6 månader..

• Svar på tråden kraftig o lång mens efter förlossning
  • Stanna

När min mens kom tillbaka efter min första förlossning var den också mycket rikligare och varade längre än vad jag var van vid. Det blev dock bättre efter några månader.

• Anonym (*undrar*)

okej så ja kan räkna med att den blir kortare o "normal" inom nån månad då?!

• Anonym (*undrar*)

för som d e nu så e den ju ännu längre än förra mensen..

• Anonym (*undrar*)

inga fler kommentarer?

• MalinI

Min mens har oxå varit helskum efter senaste förlossningen. Oregelbunden, långvarig och riklig. en gång hade jag mens i 3 veckor.
    Nu när sonen är 14 månader har mensen börjat sköta sig bättre

Mamma till Lucas, Nelly & Cim
  • Anonym (*undrar*)

okej..ja min har ju nu varat i två veckor..uschamej..
    Hoppas d ändrar sig snart..
    Hmm..14 månader..då e d bara 8 månader kvar d..

• MalinI
    Anonym (*undrar*) skrev 2007-10-03 07:41:09 följande:
    okej..ja min har ju nu varat i två veckor..uschamej..Hoppas d ändrar sig snart..Hmm..14 månader..då e d bara 8 månader kvar d..
    Vi får ju hoppas att det blir bättre
    Mamma till Lucas, Nelly & Cim
  • Anonym (*undrar*)

Fler?

• Anonym

jajjemensan, USCH!

Efter senaste förlossningen har min mens blivit ´sååå konstig, ändå har jag ju fött barn 2 gången innan och inte fått konstig mens för det. Men nu ...

Denna gången första mensen jag fick efter dottern va född blödde jag mkt rikligt, fick ha dubbla nattbindor på natten m.m och största tampong +trosskydd på dagarna o byta varannantimme...

Sen råkade jag iofs bli gravid igen, så jag va utan mens i några månader igen, men det slutade tyvärr med att jag förlorade den lilla bebisen(vilket är en helt annan historia men jag nämner det if. det kanske spelar roll ang. mensen jag haft efter det)

Jag fick iaf tillbaka min mens månaden efter och då va den lika riklig som första,sen gick de inte mer än 3 veckor så fick jag mens igen, sedan bara 16 dagar, och 3veckor och varje gång har den varit såhär riklig.

Nu har jag varit hos BM o skulle sätta in hormonspiral för att då brukar ju mensen nästan försvinna, tyvärr misslyckades insättningen, så jag fick Nuvaring istället.

Och jag fick min mens i månadags och började med den och det har varit helt underbart att mensen inte längre är så riklig, den har minskat massor och jag har klarar mig med vanlig binda på natten och minsta tampong på dagarna:))

Långt inlägg men men ville bara berätta att det finns hjälp:)

• Anonym (*undrar*)

ok tack..skönt å höra att d inte är ngt konstigt..

Svar på tråden kraftig o lång mens efter förlossning