jajjemensan, USCH!
Efter senaste förlossningen har min mens blivit ´sååå konstig, ändå har jag ju fött barn 2 gången innan och inte fått konstig mens för det. Men nu ...
Denna gången första mensen jag fick efter dottern va född blödde jag mkt rikligt, fick ha dubbla nattbindor på natten m.m och största tampong +trosskydd på dagarna o byta varannantimme...
Sen råkade jag iofs bli gravid igen, så jag va utan mens i några månader igen, men det slutade tyvärr med att jag förlorade den lilla bebisen(vilket är en helt annan historia men jag nämner det if. det kanske spelar roll ang. mensen jag haft efter det)
Jag fick iaf tillbaka min mens månaden efter och då va den lika riklig som första,sen gick de inte mer än 3 veckor så fick jag mens igen, sedan bara 16 dagar, och 3veckor och varje gång har den varit såhär riklig.
Nu har jag varit hos BM o skulle sätta in hormonspiral för att då brukar ju mensen nästan försvinna, tyvärr misslyckades insättningen, så jag fick Nuvaring istället.
Och jag fick min mens i månadags och började med den och det har varit helt underbart att mensen inte längre är så riklig, den har minskat massor och jag har klarar mig med vanlig binda på natten och minsta tampong på dagarna:))
Långt inlägg men men ville bara berätta att det finns hjälp:)