Plattsättarlärling
Någon som vet hur många timmar man måste göra som plattsättarlärling innan man är färdig plattsättare?
Någon som vet hur många timmar man måste göra som plattsättarlärling innan man är färdig plattsättare?
puffar lite
Jag kommer inte ihåg exakta timtalet men det är 2 års heltid. Men man kan dra av några timmar om man gjort vissa gymnasiekurser.
Tala med facket de vet.
Kul med fler tjejer i yrket
Undrar bara hur det ser ut för lärlingar inom andra yrken än mitt eget, ungeför vad hamnar plattsättare på i lön i början ?
//J
Min sambo hade praktik hela 2an och 3an 3 dagar i veckan. sen hade han ungefär ett år (inte helt säker) innan han var klar och fullbetald. Han får inte ut mindre än 20,000kronor efter skatt..
Ja lönen inom plattsättning skulle man absolut inte säga nej till:) Det skulle innebära 40,000kronor rent minst varje månad om ja oxå blev plattsättare:)
Är ni sugna på att bli plattsättare tycker jag ni ska satsa på det
Killarna brukar bara bli glada om det kommer fler tjejer till byggena
Bra att man får röra på sig mycket också, tyvärr är det en aning skitigt..
Skitigt är inget problem för mej inte.. Gick fordon 1½ år dessutom är man uppväxt i garaget så olja är som hudkräm
Nej men alltså ja är inte kinkig så, men tror inte det är ett jobb för mej faktiskt..
MsRahkonen
*S* Ok då tål du nog smuts bättre än mig. Jag blir galen ibland när man lyckats få en klick fix på sleven som man inte ser o sen när man tar den får fix i hela handen.
(Detta brukar dessutom oftas hända när man har lite bråttom o är stressad o ändå allmänt irriterad)
nån som vet hur det går till som plattsättarlärling? min sambo har eventuellt en lärlingsplats snart och då skulle han vara lärling ett år.. inget snack än om lön så dels undrar jag vad den brukar ligga på? Den ändras väl till lite bättre efter halva tiden men är skit i början?
Och så undrar jag hur det funkar med gesällbrev, för när mn väl har gått lärlingstiden så måste man väl få gesällbrev va?
plattsättare kanske man skulle bli, låter rätt kul, vart skall man gå då?(om man inte går någon slags gymnasieutbildning?)
mumin
lönen höjs i flera steg. Hör med facket så får ni veta exakt. Och när man gjort alla sina timmar ska man göra teoretiska pärmar, de har ändrat lite sen jag fick det, jag tror att det är ett praktiskt prov nu oxå innan man får yrkesbevis. Men som sagt hör med facket.
maalisen73 håller mig till klyshan "hör med facket"
De brukar kunna ha koll på vart du kan vända dig.