• annhan

Tips på bra brun-utan-sol som INTE missfärgar kläderna?

Jag skulle vilja hitta en bra brun-utan-sol produkt som INTE missfärgar kläderna, utan håller sig i schack, så att säga. Vill se läckert gyllenbrun ut, utan att riskera fula pigmentfläckar i solarium..
    Att den är dyr spelar ingen roll, huvudsaken den är bra.

Tips emottages tacksamt!

• Svar på tråden Tips på bra brun-utan-sol som INTE missfärgar kläderna?
  • pluttan

Var bor du ? Jag tipsar om Magic Tan, hur bra som helst!!!!!! Finns i Stockholm, Luleå, Umeå och Göteborg iallafall. Det är en s k "soldusch", man står i en duschkabin och blir sprayad med en sockelösning som reagerar med aminosyrorna i det yttersta hudlagret och stimulerar pigmenten.

Man blir jättesnyggt och väldigt jämnt brun över hela kroppen!! Det innehåller inte karotin så man blir inte orange som med brun-utan-sol cremer. Det håller i en vecka ungefär, men man kan underhålla det med solarium. MEN det är dyrt, kostar ca 300 kr per gång.

• annhan

TACK!
    Har hört talas om dessa solduschar, men inte prövat ännu.
    Ska se var närmsta ligger. Måste ju pröva!

• Aaliyah

I Göteborg har Panache sån där "magic tan". Det är dyrt, hela kroppen kostar ca 499 kr, bara ansiktet är billigare. Det håller bara upp till en vecka, så jag skulle nog bara använt mig av det om det var nån stor fest på gång eller så.
    Jag använder bara brun utan sol ibland, och då använder jag Yves rocher. Jag har aldrig märkt att det färgat av sig på kläderna, men jag kan inte lova att det inte kommer göra det på tex vita kläder. När cremen torkat så missfärgar den inte i alla fall. Jag brukar ta på mig svarta kläder precis efter att jag smörjt, så byter jag efter ett par timmar när cremen torkat. det har alltid funkat. Obs! brun utan sol sprayen är inte alls bra, utan det är bara den i cremeform.

• Hedda

Jag använder Niveas brun-utan-sol. Har hört vissa som hävdar att man blir gul av den, men på mig är den kalasbra. Jag blir gyllenbrun i alla fall! Och den kostar bara 59 kr så det kan ju vara värt ett försök!

• tussen94

Jag har använt brun-utan-sol i många år. Har provat flera olika märken men återvänder alltid till Lancomes Flash bronzer Gel Visage, lätt att applicera, torkar snabbt och ger en naturlig fin färg.

Svar på tråden Tips på bra brun-utan-sol som INTE missfärgar kläderna?