• sprättan1

hur gör ni med täcke till 1åring?

vår tjej är precis 1 år, och jag funderar på det där med täcke och kullde...hon ligger bara i sin spjälsäng utan någontin, varken täcke, kudde, gosedjur osv. Har varit så rädd att hon inte ska få luft eller nåt..men, när började ni med täcke? stoppar ni in det under madrassen och så för att de inte skall få de över huvudet??
    hur ser det ut i era barns sängar? det ser så himla tomt ut i var tjejs!

tacksam för svar!

• Svar på tråden hur gör ni med täcke till 1åring?
  • Pusselbiten86

Vi har haft täcke sen han föddes..
    Men utan kudde...
    Och sen har de varit massa nallar mot kanterna ..

Han har fixat det utan problem

♥ Noah 26/5-06, Thias 24/7-07
  • SofiaD

Oj! Fryser hon inte?? Jag har haft både täcke, kudde och snuttefilt från start till mina tre. Det går bra! Och är hon 1 år nu så fixar on det galant, hon slänger ju av sig det om hon blir varm eller så.

♥♥♥Mina barn - mitt allt! Den 12 juli -07 kom han!♥♥♥
  • månälva

Det är klart hon ska ha täcke! Skulle du själv vilja ligga utan? Självklart kvävs hon inte av det iallafall.Våra har haft täcken,kuddar filtar,spjälsängsskydd och massa gosiga djur sen dom föddes.Jag lovar dej att du inte behöver oroa dej för kvävning.Då hade jag mer oroat mej för att hon skulle frysa!Kram

• tessan8micke

Det har vi haft sen vår dotter var nyfödd. I början liten kudde och filt, och efter ett tag började vi med täcke och bytte kudden mot en lite större. För det mesta ligger inte täcket kvar på henne iaf

• Mörköbarn

Min dotter började med täcke och kudde nyss vid 18månader. Hade som ni ingenting innan.

Det började med att hon la sig på min kudde i min säng och myste och då kom jag på att hon kanske ville ha en egen. Och då fick hon täcke på en gång också.

Hon sparkar oftast av sig täcket nu men kudden gosar hon gärna med.

Det är ingen fara att ge täcke till din ettåring. När dom kan röra sig så är det lugnt.

• månälva

Glömde skriva att en snutte mot pannan är jättemysigt,nu lägger lillan(16 mån) själv snutten så!Barn,särskilt små vill ha det ombonat

• månälva

Glömde skriva att en snutte mot pannan är jättemysigt,nu lägger lillan(16 mån) själv snutten så!Barn,särskilt små vill ha det ombonat

• Mörköbarn

Äh, det är ju en vanesak med täcke. Min dotter tycker ju som sagt fortfarande inte att det behövs. Antagligen för att hon inte är van med det.

• silent

Jag har haft täcke och en tunn kudde sedan dottern föddes.
    Hon brukar sparka av sig täcket och ligga och "krama" det om det blir för varmt (hon är 9 månader)

• Emeraldy

ts:
    Jag förstår precis hur du tänker, jag är också jättenojig över kvävningsrisken. Jag kommer nog aldrig våga lägga en kudde i dotterns säng Hon är 17 månader nu. Hon har ett tunt täcke i sängen, men egentligen är det helt onödigt för hon har det ALDRIG på sig. Hon är sån elvisp på nätterna så hon ligger oftast på täcket. Men jag kollar så det inte far över huvudet och så, för jag tycker det känns otäckt. Hon har även ett gosedjur i sängen, men det brukar jag försöka trycka in i ett hörn

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
Svar på tråden hur gör ni med täcke till 1åring?