• Öland2barnsmor

levaxin -problem(hypotyreos/giftstruma)

HAR BLIVIT ALLERGISK MOT LEVAXIN OCH SAMMTIDIGT FÅTT GIFTSTRUMA .
    Har förmodligen gått hela sommaren med detta .. trodde att allt var OK sen dom sista proverna i våras var helt bra ..
    svimmning känslor/yrsel , sängliggandes ofta i flera dagar i sträck ..öronsus. m.m .har gått ner 10 kg utan större möda
    inte dom vanliga symtomerna som vid vid hypotyreos (detta har jag medicinerats för i 4 år . sen har det vänt åt andra hållet .
    .. det vände nån gång i sommras .. känner mig maktlös .. det finns bara 2 olika mediciner ... vad händer ifa man inte tål medicin nr 2 ... ?? .. det handlar om LIVSTIDS MEDICINERING :::
    har du varit med om att det vändt eller allergi ??askriv gärna...

• Svar på tråden levaxin -problem(hypotyreos/giftstruma)
  • Pippilina

Hej!
    Låter konstigt tycker jag. Visst är HypOtyreos när du har för låg ämnesomsättning?
    Själv har jag precis blivit frisk efter 2 år med HypERrtyreos, dvs. för hög ämnesomsättning. Fick operera bort sköldkörteln till slut då den var så aktiv att den inte gick att medicinera.

Tycker det låter som om det är det du har, för jag gick oxå ner i vikt massor, sus i öronen p.g.a. en alldeles för hög puls etc.
    Det är lätt att det går åt andra hållet om inte medicineringen är rätt, eller om man är gravid...

Tycker du ska ringa till din läkare och be att få ta nya prover och kanske är det dags att ställa om styrkan?

Lycka till!
    Anna

• Vindruvan

Tycker att det låter som om du behöver ta nya prover, och sänka ev sluta med din levaxin. Levaxin höjer ju som bekant ämnesomsättnngen och har du fått giftstruma, dvs överfunktion är det ju helt på tok....

• Öland2barnsmor

SkA TA NYA PROVER I CA DEN 30/10
    har en doktor på medicin/diabetes mottagningen

Min annan bekantsom är doktor . berättade
    att ett fåtal blir överkänsliga mot levaxin ,
    så det händer ibland ..
    ska börja i morgon med det andra preparatet ..

• Vindruvan

Vad är det för annan medicin som du ska börja med??

• Öland2barnsmor

Den andra kommer inte på namnet nu ..har bara hört det hos doktorn .. hon skickade in rec direkt till apoteket .. det finns bara 2 för hypotyreos..

Det är en nära bekant , hon har samma som jag från början efter xx antal år så blev det giftstruma och hon opererade bort det mesta av körtlen .. går det åt samma håll för mig .

kan jag bara hoppas???
    Har kronisk inflammation i körtlen.

Sen har jag svullnad mellan halsen/brösten
    det heter tyroidit tror jag . bara detta isig kan man bli skvatt galen på , det känns som någon sitter med en spruta och trycker in vätska under huden hela tiden

Svar på tråden levaxin -problem(hypotyreos/giftstruma)