• Anonym (orolig)

7-åring med magont

Jag har en son på 7 år som ofta har ont i magen. Han tycker att det är en punkt på vänstersidan och mitt i magen som gör ont, speciellt efter att han ätit. Han går ganska ofta på toa, men är inte speciellt lös. För övrigt äter han som han ska och tycker om det mesta. Finns det nån som har en susning om vad detta kan vara?? När man ska söka på vår vårdcentral blir man alltid hemskickad med orden "kom tillbaka om det blir värre!" Nån grundlig undersökning blir det inte.

• Svar på tråden 7-åring med magont
  • MaddeMamman

min dotter har laktosintolerans och får ont i magen (som sitter på vänstersida) en stund efter hon har ätit, hon blir också väldigt pruttig om hon fått i sig laktos
    www.celiaki.se/laktos.html
    jag köper lactaras på apoteket, receptfritt som hon får med sig på kalas osv för att kunna äta glass och tårta. hemma lagar jag oftast lactosfritt.

• Anonym (orolig)

Det låter som min son. Tack för ditt svar!

• gulllis

min son är oxå laktos känslig och får ont i magen om han äter mjölkmat... be att få kolla upp det så slipper han lida i onödan finns ju hjälp att få..

• hallonbåt

Jag hade ofta ont i magen som barn som ingen kunde förstå vad det var. I vuxen ålder fick jag konstaterad IBS och jag får mina anfall oftast när jag har ätit. Slå lite på google om IBS eller colon irritable och läs för alla människor har olika symptom av sjukdomen. Jag har smärtor och trög mage.

• Anonym

Stå på dig och be om en remiss till barnkliniken och säg att du misstänker intolerans och att du vill diskutera med en barnläkare och en dietist, Ge dig inte!

Svar på tråden 7-åring med magont