• Anonym (mamma-08)

Alvedon, hur länge kan man använda den?

Är gravid i v.26 och lider av spänningshuvudvärk. I natt vaknade jag av att huvudet värkte så att jag inte kunde sova. Blodtrycket (mäter det hemma med) är bra ca 120-98/75-65 och urinet var i fredags på +- som kan vara helt normalt. Är väldigt styv i axlar och nacke, lider av både tension neck och spänningshuvudvärk. Jag skall till massören nu på fredagen.

Jag har ätit i över en vecka Alvedon en-två tablett om dagen , kan det påverka levern på nåt sätt? Hur länge vågar jag äta av Alvedon? Det brukar hjälpa, men huvudvärken kommer alltid sen om en tid tillbaka

Hade hf med mitt första, började först mer i slutet på graviditeten och som sagt så är mitt tryck bra, så knappast har detta nåt med hf o göra.!

• Svar på tråden Alvedon, hur länge kan man använda den?
  • Anonym

du vet att man kan till o med få huvudvärk av tablatterna...de e aldrig bra o äta för länge eller för mkt...försök hellre o vara utan o vila ist.

• Anonym (mamma-08)

Jag vet hur många tabletter kag kan ta per dag (max. 3g. me tar "endast" 500mg-1g) men hur länge kan man äta av Alvedon i ett sträck står det ju inget om?

• Anonym (syrra)

Du kan lugnt fortsätta äta dina Alvedon varje dag om du vill. Även i fulldos.

• Maia

Tror inte det är nån fara men fråga din bm om du är orolig. När jag var liten blev jag beroende av alvedon, visade sig att jag behövde glasögon. Tog ett tag att sluta med alvedonen dock. Då använde jag det under en låång tid.. En vecka är nog inte mycket.

• Anonym (mamma-08)

Ok, tack för svaren! Jag har talat med BM om saken och hon ger ingen sjukledighet eftersom jag inte har nåt "fel" på mig. Jag jobbar med dator 8h om dagen och senaste natten sov jag endast 5h pga av värken, så man känner sig inte i värst bra skick, men vad gör man..

• Blå Flygare

Synen påverkas ofta vid graviditeten (och går sedan tillbaka) sedan igen efter förlossningen). Kan vara en sån sak som påverkas huvudvärken när du jobbar framför dator hela dagarna. Men ingen poäng att skaffa glasögon nu, när synen påverkas under hela graviditeten...

Svar på tråden Alvedon, hur länge kan man använda den?