janssons frestelse
Tänkte laga det ovanstående men jag hatar ansjovis!
Vet ngn vad man kan ha i istället för det??
Räcker det med bara skinka o potatis??
Tänkte laga det ovanstående men jag hatar ansjovis!
Vet ngn vad man kan ha i istället för det??
Räcker det med bara skinka o potatis??
Det kan man väl använda, men då är det ju snarade potatisgratäng med skinka än janson... janson har ansjovis i sig, så är det bara!
Janssons frestelse är ju potatis med ansjovis...
Gör du med skinka o potatis så kallas det nåt annat ju.
Jag gillar inte heller ansjovisen men sältan den ger så jag klipper fisken i små bitar, tar inte så många bitar i heller, men häller däremot med allt spad.
Kan det funka för dig oxå tro?
Varken jag eller sambon gillar anjovisen men spadet är gott men vi brukar lägga de ghela filerna uppepå så kan man lätt pilla bort dom.
ghele = HELA
Jag brukar ibland göra något som heter Svamp Jansson. Då har jag svamp och kaviar istället för anjovisen...
tack för all tips men hade velat skippa fisk helt o hållet mannen hatar nämligen allt som har med havet o göra haha
nåja tack ändå!
Jag gjorde en "Carlssons frestelse" på julskinkerester en gång när jag tänkt göra Janzon men upptäckte för sent att ansjovisburken jag hade var två år gammal...
Strimlad potatis, skivad gul lök, hackad purjolök, hackad julskinka (funkar säkert med typ kassler, kokt skinka elelr något annat också), peppar, salt (efterosm man inte har ansjovisspadet) och massor med grädde.
Blev gott, men Janzon är det ju inte...
Janssons frestelse utan anjouvis?
ja då är det ju liksom ingen Jansson längre utan snarare en potatisgratäng!
Finns väl hur många recept på potatisgratäng som det finns innevånare i Sverige....typ.
Byt ut ansjovisen mot strimlad salami och/eller hackade oliver! Då får du sältan men slipper ansjovissmaken.
ok nu lät det bättre!
tack ska ni ha!