• Saralindholm

badbalja?

Vart hittar man den bästa badbaljan till en nyfödd? Hur har ni andra gjort?

• Svar på tråden badbalja?
  • liten07a

köpte oxå på ikea, de har halkskydd i botten.
    Tror den kommer bli toppen!

• Atta

Har den från IKEA tycker den är kanon efter som den har halkskydd.

• jorialel

Coops badbalja röstar jag på. Tänk på att köpa en med propp så slipper du bryta ryggen när den ska tömmas. Halkskydd har jag aldrig använt till mina barn, men det kanske kan vara bra.

• Angelicaa

vi har en från öb..funkar prima...har ju en sån liggdel som jag sätter i den som bebis kan ligga i=)

• principisessan

köpte en från ikea för 59 kr.. tycker inte de dyrare ser så värst mycket annorlunda ut så då är det, enligt mig, helt onödigt att betala mer för en plastbalja

• Britha

Ikeas!

Mamma till lilla Theodor (31 maj 2007)
  • turpis
    jorialel skrev 2007-10-02 13:11:43 följande:
    Coops badbalja röstar jag på. Tänk på att köpa en med propp så slipper du bryta ryggen när den ska tömmas. Halkskydd har jag aldrig använt till mina barn, men det kanske kan vara bra.
    HÅller med! Vi har ikeas men det är ju jättejobbigt att tömma den.
  • Mollan

Jag badar bebisen i handfatet. Då får man rätt arbetshöjd, man slipper tömma en otymplig balja, man slipper att ha en kork som läcker (om man har balja med kork och använder olja i vattnet så håller inte korken tätt efter ett tag) och det är _mycket_ lättare att hålla rent ett handfat i emalj än en balja i plast.
    Men vill man köpa en balja så duger säkert vilken som helst, men köp _utan_ kork!!! När mina barn har blivit större har de gillat att bada i en vanlig skurhink i trädgården.

Svar på tråden badbalja?