Drygt 1 kubik vatten i veckan; är det möjligt?
Kikade lite nyfiket på vattenmätaren nyss och insåg att vi inte verkar förbruka mer än 1 kubik i veckan. Kan det verkligen vara sant?
Vad har ni andra för förbrukning?
Kikade lite nyfiket på vattenmätaren nyss och insåg att vi inte verkar förbruka mer än 1 kubik i veckan. Kan det verkligen vara sant?
Vad har ni andra för förbrukning?
Ingen som har något klokt att skriva?
Vi förbrukar ungefär 2,5 kubik i veckan så dina siffror låter faktiskt rätt så låga för mig.
Det lät nästan lite?
Nu vet jag ju iofs inte om vi kanske är slösaktiga med vatten(???), men har precis nyss avläst vår mätare och landat på 157 kubik det senaste året... Alltså 3 kubik/vecka... :P
Vad är det egentligen som drar mest vatten? Nån som vet hur mycket som det går åt under en normal duschning? För det är sällan någon duschar hemma här..
www.google.se/search&q=vattenf%C3%B6rbrukning+hush%C3%A5ll&btnG=Google-s%C3%B6kning&meta= ger ca 170 m^3 per år - så 1 m^3 per vecka är ju inte så farligt.
Googlade och fann:www.uppsala.se/uppsala/templates/StandardPage____6913.aspx
Varje person i Uppsala använder cirka 170 liter vatten för hushållsförbrukning per dag.
Mat och dryck 10 liter
Dusch och bad 60 liter(kan tänka mig att badarna drar upp förbr.)
Toalett 35 liter
Disk 35 liter
Tvätt 25 liter
Övrigt 5 liter
www.viivilla.se/articles.asp&articleid=364
säger att en dusch i 3 min motsvarar i snitt 36 liter...
Vi är två vuxna coh två tonåringar varav den ena bor varannan vecka. vi förbrukar 7-8 kubik i månaden och då tjatar jag om att man inte duschar länge
Vi gör i genomsnitt av med ca 11 m3/månad. Då är vi 2 vuxna och 2 barn (4 resp. 6 år).
Vi är 2 vuxna och två barn (1,5 o 3 år) och vi gör av med 7-8 kubik i månaden... Så klarar ni er på 1 kubik i veckan så är ni inte dåliga..=)