• Blossi

Nagelförstärkning

Undrar om ni som har akryl, hur ofta får ni gå och fylla på? Jag var och gjorde det förr förra söndagen och redan nu bara 10 dagar efter så ser det ut som jag behöver en omgång igen. De säger ju att det ska vara ungefär 3 veckor mellan men jag går mycket oftare. Hur är det för er andra?

• Svar på tråden Nagelförstärkning
  • raspberryrevolution

det är ju olika hur fort naglar växer, mellan 2-3 veckor brukar återbesök ske, är du nagelbitare då växer naglen mer för att kroppen är van att producera mer nagel för att man biter tex.

• Blossi

Tack för svaret! Nej, jag är ingen bitare då jag alltid har haft fina naglar. Det jag egentligen var ute efter är när brukar det börja släppa? För mig verkar det som det är tidigare än andra, eller?

• scheeta

Om det släpper snabbt så kan det beror på ett dåligt underarbete (förberedelsen innan materialet apliceras.. Jag brukar gå med 3- 4 veckors mellanrum funkar kanon Lycka till

• Blossi

Tack! Ska ta det med min nagelfixare nästa gång. Hon filar ju bara dem, fast det var bara första gången. Vad är det för underarbete som ska göras?

scheeta skrev 2007-10-02 15:31:50 följande:
    Om det släpper snabbt så kan det beror på ett dåligt underarbete (förberedelsen innan materialet apliceras.. Jag brukar gå med 3- 4 veckors mellanrum funkar kanon Lycka till
  • raspberryrevolution

underarbetet som ska göras är att naglen är väl rengjord, så att det inte finns fett eller smuts kvar, dock ska det inte filas mer än ytterst försiktigt innan materialet läggs på.

• raspberryrevolution

att det lossnar kan även bero på vilken nageltyp man har om den är hård el flexibel... har man acryl så är det viktigt att använda nagelolja flera ggr om dagen så att din nagel och materialet följer varandra.

• Blossi

Tack för svaret. Nu har jag iaf filat ner det som blev lite löst och sedan har jag haft på en massa mandelolja. Ska försöka att ha det så här åtminstone i en vecka till, annar blir det lite dyrt tycker jag.

Svar på tråden Nagelförstärkning