• wedding

Ni som har bostadsrätter eller hus vart lånade ni pengar ?

Vart har ni lånet nånstans ?

Vi ska kolla på en bostadsrätt och där kan man söka lån genom länsförsäkringar.

Vilket blir billigast tror ni länsförsäkringar eller swedbank ?

Kan inget om det här !

• Svar på tråden Ni som har bostadsrätter eller hus vart lånade ni pengar ?
  • VackertVäder

Vi lånade på Bohusbanken/ Danske Bank. Bra villkor o ränta (då, för ett år sen).

• Moomin

Vi lånade hos Nordea. Bra räntor och bra villkor i övrigt.

• LindaSundberg

Vi lånade hos sambons bank, Swedbank..

• elegi

Vi lånade hos Länsförsäkringar för 6½ år sedan och har hittills varit nöjda, dom har hela tiden legat lågt när det gäller räntor har oxå bra villkor, jag skulle valt Länsförsäkringar om vi skulle låna till hus idag, vi har alla försäkringar där samt att vi har även dom som bank.

• Pikku Enkeli

Nordea, för de är de enda som kan se till verklighetens förutsättningar och inte bara kalkylernas.

• Jiie
    Pikku Enkeli skrev 2007-10-02 15:52:27 följande:
    Nordea, för de är de enda som kan se till verklighetens förutsättningar och inte bara kalkylernas.
    Tycker du?
    Vi hade nordea innan o hon tog fram kalkylen o jag höll på att skratta ihjäl mig åt de summorna
    Annars är Nordea bra över lag tycker jag!
    Lilleman Bäst Före 13/12
  • Buddaboll

Sbab, valde bort Nordea då dom krävde 10% kontantinsats medans Sbab bara krävde 5 %. Dom har ungefär samma ränta, så det blev ingen skillnad.

• Pikku Enkeli
    Jiie skrev 2007-10-02 15:56:46 följande:
    Tycker du?Vi hade nordea innan o hon tog fram kalkylen o jag höll på att skratta ihjäl mig åt de summorna Annars är Nordea bra över lag tycker jag!
    För min del är det inte tyckande, för min del är det vetskap.
  • Hannah76

Det är otroligt olika beroende på bankman ekonomin hos den som söker, hur mycket av sin ekonomi man kan tänka sig låta den banken sköta osv. Svårt att säga att en bank är den bästa.

• elegi
    Hannah76 skrev 2007-10-02 16:14:47 följande:
    Det är otroligt olika beroende på bankman ekonomin hos den som söker, hur mycket av sin ekonomi man kan tänka sig låta den banken sköta osv. Svårt att säga att en bank är den bästa.
    Håller med, det är väldigt individuellt vad som passar vem, för oss är dock valet enkelt efterom jag och barnen har astma kan vi inte flytta våra försäkringar nånstans utan att få massor av undantag och genom att ha flera tjänster kopplade till Länsförsäkringar så blir det lite billigare. Det är mycket man ska tänka på och ta hänsyn till, till dig TS så skulle jag rekommendera atyt kolla runt hos olika vad ni får för räntor och villkor, svårt för oss här att säga vad som är bäst för er, vi ser det ju genom våra ögon inte era.
  • wedding

Tack för era svar !

Vi var hos swedbank och dom var väl inte så positiva men på länsförsäkringar verkar det gå jättebra.

Jag har min bilförsäkring på länsförsäkringar oxå.

Så vi får se måste kika på lägenheten först och se.

Men tack tack för era svar

• elegi

Det är aldrig fel att komma till en visning med klart lånelöfte, många gånger kan man ha större chans just för att allt är klart redan. Kan ju vara bra att veta ifall det dyker upp nåt5 annat, ett lånelöfte brukar gälla i 1 år framåt.

• wedding

Jag har varit på swedbank och där fick jag en månadskostad på 4877 kr. Hyra 3277 kr plus bankens lån 1600 kr.

På länsförsäkringsbanken så fick jag en månads kostad på 4030 kr där amorteringen bara är på 95 kr och resten ränta. Kan det verkligen vara nåt att ha ? ? ?

• annca

Östgötabanken/Danske BAnk.
    De hade bra kalkyler, bra lånevillkor och mycket bra service, något Swedbank tex totalt saknar!

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
Svar på tråden Ni som har bostadsrätter eller hus vart lånade ni pengar ?