• Anonym (?)

Sushi när man är gravid?

Vill vara anonym då jag bara är i vecka 6-7 någonting och vill inte att folk ska få reda på det ännu. Till saken hör att jag är så galet sugen på sushi... Har hört så olika angående detta. Någon som vet?

• Svar på tråden Sushi när man är gravid?
  • gisse

Nä rå fisk lär inte vara bra.. men gott e de!

• lillasnurre

jag har hört att om man vet att sushin är helt fräch så kan man äta, men jag tog det säkra före det osäkra och åt räkor och avocado sushi och avstod från fisken helt och hållet.

• Liten Milla

Det beror på vart du bor tydligen...
    Min bm sa att det va ok någång ibland medans min kusin som bor i norrland fick ett strängt NEJ...jag bor i v-ås föressten..
    Så jag vet inte riktigt,dubbla budskap där

• Anonym

Gå in på livsmedelsverkets sida. Tror inte man ska äta rå fisk, dock. Hmm...är så sugen på förbjuden ost, att jag nästan smäller av. Är i v 29.*suck* Men när bebis kommer, vill jag säkert inte alls ha det lika mycket. Tror en del av tjusningen för min del, ligger i att jag vet att jag inte får äta det.

• Anonym (?)

Ja det var väldigt vad olika....låter som att man inte ska våga chansa då. Synd laxen är ju godast....! ;)

• Ameos

Sushi av lax är helt ok att äta! Innehåller massor av nyttigheter för både mamma och barn.

• Marlene B

www.slv.se

råden som ges ges av en anledning så du ska inte chansa bara för att du är sugen.

Jag säger Nej till sushi under graviditet.

• Princesscake

På alla sushiställen jag har varit på så har dom haft en speciell meny för gravida.

• Anonym

Tänk, vad olika det kan vara, det där vad man kan bli sugen på. Rå fisk?!?*ryyys* Det har jag aldrig ätit, kommer aldrig göra det heller...*fniss* Stackars dig, som verkligen vill äta det, och inte får. Jag har tvingat i mig lite fiskpinnar under min graviditet, för att få i mig fisk öht.

• lillasnurre

Jag hade en deal med min man att han skulle bjuda på en stor laxsushi första gången vi gick ut och åt efter förlossningen. Det var underbart gott! Men räkor och avocado funkar som substitut tycker jag!

Svar på tråden Sushi när man är gravid?