• mallte

Igångsatt med ballong????

Har disskuterat igångsättning med läkaren idag och hon pratade om igångsättning med ballong, alltså man för upp en liten ballong i livmoderhalsen och pumpar upp. Enligt henne skulle detta sätt vara mer obehagligt/smärtsamt än gel men gå fortare. Har blivit igångsatt tidigare med gel (som inte funkade nå vidare på mig) och dropp.
    Finns det någon här som blivit igångsatt på detta sätt och vill dela med sig av erfarenhet???

• Svar på tråden Igångsatt med ballong????
  • Crazymadde

puff puff, nyfiken, har aldrig hört talas om

• mallte

Ingen som varit med om detta??

• Piii

Jag har hört talas om det och det är den mest "skonsammaste" igångsättningen..
    Man gör tappen större o större på ett mer naturligt sätt..

Jag har sjäklv inte blivit igångsatt av det men ja har läst om det...

♥ Oktobermamma ♥
  • linhen

Jag har hört att det ska vara den skonsammaste igångsättningsmetoden... Men jag vet inte...

• linhen

Jag blev själv igångsatt med gel men min kusin blev igångsatt med Bard-ballong för 10 veckor sedan. Nu slutade hennes förlossning med urakut snitt så jag vet egentligen inte hur det. Det är ju individuellt men hon tyckte att det blev rätt intensivt.

• ericas mamma

jag blev igångsatt med en bard-ballong, tog ca 13 tim från det att dom satte in den tills dottern va född

|| Erica är mitt liv, mitt allt
  • mallte

Tack för era svar Låter ju positivt att det ska vara "skonsamt", enligt min läkare skulle det gå lite snabbare än gel åxå, vilket vore bra tycker jag, för mig hände typ inget med gelen. Nån mer erfarenhet??

• Februarii

Jag har provat, utan resultat dock. Tycker inte det var ett dugg smärtsamt (fast kul var det väl inte med tre personer som pysslade därnere när de satte in den) men det kanske var just pga av att det inte hände något. Den satt där den satt och ville inte trilla ut.

Mamma till Ida och har en liten Jonathan i magen BF071019
  • evolyn

har blivit igångsatt på flera olika sätt,sist med ballong,och det är nog det jag skulle föredra igen om jag skulle göra om det,tyckte att gelen gjorde ondare en ballongen,men då åkte ballongen ut på 45 min och då gjorde det grymt ont sista 10 min tills ballongen trillade ut.

• MajaW

Jag fick samma information igår och blev också lite nyfiken på om någon har några erfarenheter.

• mallte

Februari och Evolyn;
    Tack för era svar

MajaW och jag söker fler som vill dela med sig

• MajaW

Nu kan jag dela med mig av egna erfarenheter eftersom jag blev igångsatt med ballong igår! Just nu går dock tiden åt till att amma den lilla tös som kom ut, men berättar mer i kväll.

• Stolt gravid

Jag blev igångsatt med ballong, den satt i tre timmar tror jag... Förlossningen tog 36 timmar och slutade med tång och en hel del andra komplikationer. Ingen positiv upplevelse för mig alltså. Men som med allt annat som rör förlossning så är det ju väldigt individuellt och olika från förlossning till förlossning.

• mallte

Å vad kul Maja! GRATTIS! Jag hoppas på att få se min lilla i helgen om allt går som det ska, har iofs lite molvärk nu men vet inte om det är värkar eller dålig middag, den som lever får se =) Lycka till med lilla tjejen, vet ni vad hon ska heta??

Svar på tråden Igångsatt med ballong????