Gråter du vid lökhackning?
Gör som jag...använd cyklop!
man ser inte klok ut, men ögonen svider inte minsta lilla. :)
Toppenbra. Nu slipper jag och karln slåss om vem som ska hacka löken.
Haha
Gör som jag...använd cyklop!
man ser inte klok ut, men ögonen svider inte minsta lilla. :)
Toppenbra. Nu slipper jag och karln slåss om vem som ska hacka löken.
Haha
Eller hacka löken i maskin så slipper man se ut som en knäppis. ![]()
Sen kan man oxå tända ett ljus! Det tar bort "ångorna" från löken! Funkar jätte bra!
Det beror på lökens färskhet. Och jag hackar alltid för hand eftersom jag inet tycker att maskinhackad lök är gott. Den blir besk o äckelig.
Men om man inte har nån maskin så funkar cyklopet. haha.
Två tändstickor i munnen är också hyfsat. Svavlet gör nånting då tydligen.. också ett gammalt husmorsknep :)
Inte det minsta svidande om man har linser på sig heller
Har jag på mig linser så gråter jag inte, men med glasögonen rinner det!
Eller hacka brevid kallt rinnande vatten. Det hjälper oxå. Fast inte helt o fullt kanske som jag antar att cyklop gör. ![]()
Aldrig haft det problemet, och som några skrev här så beror det nog på mina linser=)
man behöver aldrig gråta när man hackar lök med Tupperwares Mini quick chef:)Ett måste ialla kök:)
nej
för jag använder en lökhackare med burk på ovansidan när man är färdig vänder man på allt och tar loss burken.
Jag har linser och det svider och rinner utav bara f*n!
Jag hackar snabbt!!
Jag använder solglasögon och då går det finfint.
Det fungar utmärkt att hacka lök under en fläkt. Det gör jag och jag slipper gråta ögonen ur mig. Cyklop har jag provat, men jag blir yr av att ha ett sånt på mig.
Man ser ju så cool ut i cyklop också, kolla bara på Spike i Notting Hill! www.jiminycritic.com/images/notting_spike.jpg
Nej, jag hackar under k ök s fl äk ten . Oc h mi n dott erhjälper m i g skr ibva