rosetten på dopklänningen
Hur gör man med bandet till dopklänningen? Knyter man det runt magen eller gör man en rosett och sedan fäster mitt fram påklänningen?
Hur gör man med bandet till dopklänningen? Knyter man det runt magen eller gör man en rosett och sedan fäster mitt fram påklänningen?
Vi gjorde en rosett som vi fäste med ett par stygn framtill...
brukar vara en rosett bara fram på magen
en del har band runt magen, många har ju en roset på dopblomman om man vill ha dopblomma o då gör floristen rosetten på en "typ" säkerhetsnål som man bara fäster dit på klänningen..
fäste den fram på magen
Jag har bild i galleriet om du vill se...
eller bröstet rättare sagt *L*
På vår släkts dopklänning sitter rosetten med en tryckknapp så att man kan byta band lätt.
om du bara vill ha en fin rosett gå in i en blomsteraffär o be dom, dom har dopband, kostar kanske en tia att dom gör de, o fint blir det, är själv florist =)
Man kan fästa rosetten/banden med hjälp av en liten säkerhetsnål.
Jag köpte band på Panduro Hobby och sedan knöt min mamma (hon är duktig på det) en jättefin enkel rosett.
Vi fäste den med en liten fästnål från insidan.
Blev jättebra!
Jag knöt en rosett och sydde på mitt på. Kommer göra samma sak nu till dotterns dop. Dock en rosa rosett
En rosett fram på magen. Och så har vi bytt ut bandet till en ny färg för varje barn. Ljusblått, mörkgrönt och vinrött. På så vis blev klänningen personlig men ändå ett "arvegods".