Vad äter ni idag?
Vi har så himla svårt i våran familj att enas o hitta saker vi ska äta till middag. Gubben är ju såå kräsen o äter bara vissa maträtter? Hur gör man?
Vad ska ni äta idag?
Vi har så himla svårt i våran familj att enas o hitta saker vi ska äta till middag. Gubben är ju såå kräsen o äter bara vissa maträtter? Hur gör man?
Vad ska ni äta idag?
Ja det kan man undra dessa middagar är det någon som kan komma med något smarrigt?
jag äter pasta m pesto till lunch. och ikväll äter vi skomakarlåda.
Min sambo är oxå lite kräsen. ska helst vara kött potatis och sås. Medans jag älska att laga mat och prova nya recept.
Jag kör hårda stilen. då det är jag som oftast handlar och lagar maten.. Ät det som serveras och duger det inte så finns det mackor eller så kan han handla och laga maten ist. Det roliga är att oftast så kryper det fram att det va ju rätt gott ändå.
Visst jag hoppar över det som jag vet att han absolut inte äter (soppa-varför koka sönder fina råvaror i vatten) Synd för jag älskar verkligen soppa.. men men! helt hänsynslös är jag inte..
Ett säkert kort här brukar vara husmanskost typ kalops och varianter på sjömansgryta.
Har käkat moussaka till lunch idag, va jätte mumsigt!!
Min gubbe totalvägrar nya saker....det enda som går är makaroner, spagetti, mos, potatis o strips. Kyckling (färdig grillad) köttbullar, fiskpinnar o korv o brunsås. Kött. Thats it! Inga grönsaker eller såser, gratänger eller liknande. Jätte svårt!
potatis, farmarbiff & Gräddsås
Idag har jag ätit Ceaasarsallad till lunch och korvgryta till middag. Sen bakade jag en äppelkaka som blev pricken över i:et.
Har ni några nyttiga recept i bakfickan? Några förslag? Tycker det är såå svårt!
Smaksätt biffar/bullarna m feta el dijon senap.
byt ut hälften av färsen mot lamm alt kalv färs.
Säg inget innan utan se om han överhuvudtaget märker någon skillnad.
Skomakarlåda som vi åt igår borde funka. potatismos och stekt utskuren biff alt lövbiff. till det steker du ihop purjo och bacon. servera vid sidan om så behöver han inte ta det om det inte passar honom. jätte gott!
gör lite goda tillbehör till dig. som tex marinerade bönor och någon god sallad och goda kalla såser. ta bort hälften av moset och smaksätt med tryffelolja, persilja vitlök till dig. så får du lite roligare mat och han är nöjd.
Nu har jag satt en lasagne i ugnen o nu står gubben o steker fläsk o kokar makaroner till sig! Trevligt va?
Inte vidare trevligt..
Men jag tycker du gör rätt. Vill han inte äta den mat du lagar får han fixa egen. Det innebär även att köpa ingredienserna till det han vill ha...