Kan man färga och slinga håret???
Kan man färga och/eller slinga håret när man är gravid?
Kan det skada fostret på nåt vis?
Kan man färga och/eller slinga håret när man är gravid?
Kan det skada fostret på nåt vis?
Det kan du men risken finns att reslutatet blir sämre.
Det tror jag inte att det gör..
Jag har både färgat och slingat håret var 7-8:onde vecka under min första graviditet och nu gör jag likadant denna gången. Är absolut inget fel på min son..
Att resultatet inte blir bra oroar mig inte.. Ser inte klok ut nu ändå.
Bara bebben mår bra så kör jag på.. Tackar för upplysningen.
Jag frågade min frisör innan jag gjorde slingor och hon rekommenderade att köra folieslingor istället för hätta. Då kommer kemikalierna inte direkt mot huden (bara vid sköljning) och blir skonsammare för kroppen.
Hon sa att hon själv inte skulle färga håret på annat sätt om hon var gravid. Så jag valde folievarianten. Blev jättebra.
Hon sa också att hon aldrig varit med om att resultatet skulle bli konstigt (jag hade hört det med nämligen och var tvungen att kolla). Däremot hade hon sett kvinnor som fött barn som fått en konstig rand i håret i en annan färg, dvs utväxten blev konstig efter förlossning för de som färgat håret. Men det var inga problem att fixa till sa hon.
Hej!
Jag vågar inte riktigt... fast jag är kanske en fegis. Här finns lite info:
www.niomanader.se/content.asp
min man färgade, blondera ljusa slingor på mig, använde en borste att kamma i färgen i håret, och därför kom ingen färg i hårbotten. det var schwartzkopf, skonsam, utan ammoniak stod det på den, lukta inte så mycket.
det blev jättefint resultat. har bild i mitt bildgalleri.
jag är gravid vecka 17.
Min frisör ville bara tona håret på mig försäkerhetsskull..hon trodde visserligen inte att det skulle vara farligt, men många toningar håller precis lika bra som permanent färg så det var onödigt att chansa.
(Kom på att jag skrivit exakt samma sak i en annan tråd )
ok, då har jag också en fråga:
Blekning då? Jag skulle vilja lägga en ljusare nyans men måste bleka först, har brunt hår. Nån som vet nåt sngående resultat? Jag är ganska säker att färgning inte skadar bebisen, men har också hört det där om resultatet.
Till att bleka håret behövs ammoniak o andra jättestarka ämnen, så det skulle jag inte våga göra. Toning är ju en annan sak, inte lika starka ämnen.
Jag har själv samma dilemma.. skulle vilja färga håret, för just nu ser jag inte klok ut, men inte vågar jag.. Vill inte riskera barnet!
Jag får bara lov att se ut såhär tills babyn kommit ut
Frågade min frisör o hon påstod nog att det inte är farligt, men att det kan ge oväntat resultat. Inte om man färgar det ljusare eller mörkare, men om man vill ha kopparfärgat. Då kan det antingen inte alls ta, eller så tar det så det blir riktigt knallrött...
Samma var det med permanent, antingen tar det inte alls, eller så tar det jättebra.
Jag jobbar som frisör och har under min tid inte sett någon som fått sitt hår förstört eller att det skulle påverka på andra sätt, annat är det med permanenter det kan bli precis hur som helst....
Är själv gravid och så klart har man ju oroat sej att det skulle vara någon fara för barnet, men enligt bm så ska det inte det..
Dessutom så är det ju fler på jobbet som har fått fina "normala" barn..
Jag tycker lugnt du kan fixa till dej i håret