Sockerfria tabletter
Är det någon som vet hur stor inverkan det har att äta typ läkerol och andra sockerfria tabletter när man försöker bli av med ett par kilo?
Jag brukar nämligen ta till det om man blir riktigt sugen.
Är det någon som vet hur stor inverkan det har att äta typ läkerol och andra sockerfria tabletter när man försöker bli av med ett par kilo?
Jag brukar nämligen ta till det om man blir riktigt sugen.
De innehåller väl knappt några kalorier så på det sättet gär det ingen större skillnad.
Däremot så kan sötningsmedel öka suget/hungerkänslorna och om det gör att man äter mer av något annat så påverkar det såklart.
Ok, tack!
Nej, man tror ju inte att det ska innehålla några kalorier, men jag bara tänkte så att det inte var värsta fällan! Jag visste inte hur sötningsmedel påverkade kroppen, men nu har jag ju fått svar på det.
jag fattar det inte riktigt,det finns ju nästan ingeting i dom ,men ändp är det ganska mycket kalorier i dom,(titta på baksidan)
100 g läkerol innehåller väl ca 130-140 calorier. Mewn med tanke på att en hel ask "bara" väger ca 23 g så blir det inte så många calorier. Och jag tror inte så många vräker i sig 4-5 askar per dag utan snarare några tabletter varje dag