Sy dyna till barnmatstol (RuffKnuff)
Hej!!
Jag har en ärvd RuffKnuff som jag vill sy en dyna till. Någon som har ett mönster eller tips på hur jag ska göra? Vet inte alls hur en sån ser ut, får väl kolla i nån butik...
Hej!!
Jag har en ärvd RuffKnuff som jag vill sy en dyna till. Någon som har ett mönster eller tips på hur jag ska göra? Vet inte alls hur en sån ser ut, får väl kolla i nån butik...
*puff*
Hur ser stolen ut? Har nyss sytt till tripp trapp, det var ganska lätt...
RuffKnuff är väl i princip likadan som Tripp Trapp. Hur gjorde du?
*lägger i favoriter*
Först skar jag ut en skummgummi bit , sittdyna + ryggstöd i ett stycke, malla av till tyg. sydde i hop fram stycke och bakstycke, knöla in skummgummit. sedan sydde jag en söm rakt över, så att det blev en brytning mellan sitt och rygg.
Sedan två Rektanglar av skummgummi som armstöd, sydde ett lite större fodral till dessa, lämnade tyg framtill och baktill för att sy fast ena delen i sittdynan, sydde sedan knytband....
Svårt förklara men det var väldigt enkelt och fint blev det, kolla hur en orginaldyna är sydd, eller om du kan malla av någon som har? annars kan man ju också göra två delad dyna, en för sitt del och en för rygg som man fäster med kardborre eller knytband.
mvh Ullis
www.tradera.com/Dyna_Tripp_Trapp_Laban_vit-auktion-49045719 Här der du en variant, kolla tradera, där kan man få ideer!
Coonis: Tack för dina svar!! Ska nog kunna sy en...