• Flindran

Hoppa in extra under föräldraledighet?

Hej!
    Hoppas nån kan hjälpa mig, jag är mammaledig med vår son som är ca 2 månader, jag ammar inte så nu har jag tänkt hoppa in lite extra på mitt jobb eftersom jag jobbar skift och därmed kan gå in helgpass när pappa är ledig.
    När jag skrev min föräldraledighetsansökan till jobbet skrev jag på ett år, min fråga är nu om man måste skriva nya papper till jobbet eller om det inte behövs när man bara hoppa in?
    Jag vet att det är så att om man ansöker om föräldraledigt mer än 3 ggr på ett år, 3 tillfällen alltså, så har arbetsgivaren rätt att neka.
    Nån som kan reda ut begreppen?

• Svar på tråden Hoppa in extra under föräldraledighet?
  • Maroschka

Alltså jag skrev också ett år när jag skulle ha Jakob.
    Men sen när jag slutade amma så ringde jag bara och sa att dom kunde ringa oh fråga mig om dom behövde folk. De dagar jag jobbade ringde jag till FK och sa att ajg inte skulle ha FP. Det var allt.
    Inget mer pappersgöra eller nåt.

• Moniqe1979

är det inte i din arbetsgivares intresse att du kommer in extra och jobbar? då borde de ju inte börja bråka om det hela. Skulle enligt min chef varit helt ok för min del att hoppa in när någon var sjuk etc då jag skulle kunnat ta den lille emd mig alternativt ha svärmor som barnvakt. var till och med han som frågade om det skulle funka för mig då å då vid behov. nu vart det ingen föräldra ledig het denna gång för min del men iallafall. prata med din personal chef etc är nog enklast.

• Maggis

Nej, ingen mer pappersexercis.
    Jag går också in och jobbar extra nu under föräldraledigheten och det enda man får tänka på är att ringa fk om extrapasset infaller någon dag som man redan lagt in om fp för.

//Maggis
  • Flindran

Ok, fasiken vad bra!
    Ska ringa och prata med dom idag!
    Tack för alla svar!

• Puck76

jag gjorde precis så, sökte ledigt hela perioden jag ville va hemma, och sen gick jag in och timmade. jobbar oxå skift, så de ringde mig när det behövdes vikarier både kvällar nätter och helger. behövde inte ändra något på fp-ansökan

Svar på tråden Hoppa in extra under föräldraledighet?