• nuedetdax

Äggprov hos bm??

nån mer som ska kolla om äggen bildas och släpper som de ska??
    Ska i 3 dagar göra ägglossnings prover, som en sista moment i vår utredning.
    Nån mer??

• Svar på tråden Äggprov hos bm??
  • aylen

Hur gör man det? Har aldrig hört talas om!!

• nuedetdax

Jag vet inte därav frågan
    Men jag ska iallafall göra vul tre dagar och kolla slemhinna plus om äggen mognar och släpper som de ska.

• Centurion

Jag antar att du ska kolla progesteronet genom ett blodprov samt även då slemhinna och äggblåsor på VUL.

• Centurion

Vid VULen så kollar de som sagt äggblåsornas tillväxt, sen ger progesteronprovet besked ifall du har ett bra värde dvs att du ägglossar.

• nuedetdax

Centurion,
    Ja det kan nog stämma, har du gjort liknande?
    JAg ska ta prover och kolla att ägget bildas och släpper och då måste man kolla med vul flera gånger för att fastställa detta.
    JAg tog blodprover i maj och det va ua=utan anmärkning.

• nuedetdax

JApp vi började utredningen i maj, har ätit pergo spolning lämnat prover osv.
    Men nu ska jag asså kolla om äggen skjuts iväg som de ska i äggledaren.
    Har du blivit gravid, vad sa dom om dina prover och vul på äggen?

• Centurion

Skjuts iväg som de ska? Det kan dom ju inte kolla. Däremot kan de se om blåsan spruckit och kolla ÄL_värdena.

Jag hade ingen ÄL först, sen har det gått väldigt många olika tåg efter det. Jag blev tillslut gravid men det slutade i katastrof. Så nu är jag nere på ruta - med en massa komplikationer efter snittet, haft grava sammanväxningar i livmoder och nu har jag itne heller ÄL eller fullgod slemhinna.

• nuedetdax

Oj, jag beklagar verkligen Inte lätt med mf, efter så långa försöksperioder. Kram

• Centurion

Tack han föddes prematur o klarade sig därför inte. Hoppas att dina prover går bra!

Svar på tråden Äggprov hos bm??