• mainecooner

Parkering, Silja Terminalen

Jag undrar om ngn känner till ngn parkering där man kan förboka p-plats inför kryssningen med Silja.
    de som jag hittar har inte förbokning.

• Svar på tråden Parkering, Silja Terminalen
  • Puss och Kram

Det finns en parkering utanför terminalen för långtidparkering, typ 100kr per dygn. kan ej förbokas. Men den är helt tom när folk kliver av båten och då finns det fortfarande tid att parkera och gå ombord...

• mainecooner

förstod inte riktigt hur du menade.
    är är bästa tiden att parkera där?
    Båten åker ju 17.00 och den ankom vid 9tiden på morgonen så förhoppningvis borde det finnas gott om plats om man åker dit i god tid? (typ 14.30 tiden)

• Puss och Kram

JA det är jag övertygad om. Det var inga problem för oss fast vi hade kortare varsel än så.

• atelli

När vi åkte till Åbo i somras hade vi problem att hitta plats på den parkering som var precis utanför terminalen.

Båten gick kl 8, vi var där kvart i sju och då var det tjyvtjockt på parkeringen. Men det visade sej att båten kom in vid 7 och då kom ju många av båten och hämtade sina bilar.

Det är kanske lugnare på parkeringen när det inte är semestertider, men var förberedda på att det kan ta en stund att hitta parkering!!

Ett tips kan vara att en av er cirkulerar runt parkeringen och en går in i terminalen och checkar in o får biljetterna!

Svar på tråden Parkering, Silja Terminalen