föräldrapenningtillägg - hur funkar det?? (jobbar i hemtjänst, medlem i kommunal)
hittade en tråd här om föräldrapenningtillägg som jag inte vetat att man kan få, har inte fått nån info om det från mitt jobb! jobbar i hemtjänsten 90%, fastanställd på samma ställe sen 3 1/2 år tillbaka, har haft anställning av kommunen sen 6 år 1/2 år tillbaka, e medlem i kommunal ..
har bf den 15 okt o tänker börja ta ut Fp från o med den 27 november, betalas föäldrapenningen ut automatiskt lr måste man själv göra massa grejer för att få det utbetalat, hur funkade det för er?? (svara gärna om ni oxå har kommunal o samma villkor..)
e det bara en gång man får en summa utbetald lr? o hur mycket får man? om något behövs kontaktas för att få dessa pengarna, vem ska man kontakta - sin chef, löneansvarig lr facket??
tacksam för svar!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-03 14:00:57:
har ringt löneassistenten nu, hon sa jag kommer få föräldrapenningtillägg en gång i november :) hon sa ingen exakt summa, bara att det var "några tusen" ..
om nån vänlig själ vet hur mycket man får ut ungefär om man jobbar 90% o hur föräldrapenningstillägget räknas ut så skriv gärna!!