• l e o n i t a

ni som fått föräldrapenningstillägg & e medlemmar i kommunal, hur funkade det??

har bf den 15 okt o tänker börja ta ut FP dagar den 27 nov .. har nu hört talas om föräldrapenningtillägg men vet inte alls hur det funkar lr om jag e berättigad till det? betalas det ut automatiskt lr måste man ringa runt själv o fixa - o isåfall vem ska man ringa, facket, löneansvarig lr chefen?

ni som e medlemmar i kommunal (jag jobbar i hemtjänsten, fast tjänst sen 3 1/2 år tillbaka på det stället, men har varit anställd sen sex o ett halvt år tbax), hur funkade det för er?? fick ni ut en engångssumma lr flera gånger? hur mycket får man? måste man ansöka om detta själv lr kommer det automatiskt??

undrar oxå om de extra pengarna, 3600 kr, som ska betalas ut i slutet av dec ist för höjd lön i år, man får väl de pengarna som mammaledig oxå va?

tacksam för svar :)

• Svar på tråden ni som fått föräldrapenningstillägg & e medlemmar i kommunal, hur funkade det??
  • skyddsängeln

Hejsan!
    Jag kan svara på en av dina frågor och det är den angående Xtra pengarna i december?
    Dessa får man även fast man är föräldraledig, så de behöver du inte oroa dig över.
    Lycka till framöver

• klara07

Föräldrapenningtillägget är en engångssumma som betalas ut automatiskt av arb giv i början av din FL. Det är så det skall funka, själv fick jag ringa löneass och påminna.
    Den andra frågan har du redan fått svar på ser jag. =D

Svar på tråden ni som fått föräldrapenningstillägg & e medlemmar i kommunal, hur funkade det??