Smörgåstårta
Hej. Vi ska döpa vår son om två veckor. Är det nån som vet nån bra ställe där man kan beställa smörgåstårtor i Göteborg?
/Helena och Hugo
Hej. Vi ska döpa vår son om två veckor. Är det nån som vet nån bra ställe där man kan beställa smörgåstårtor i Göteborg?
/Helena och Hugo
Vi gjorde våra själv var inte så svårt.
johnsens konditori finns butiker finns på bland annat frölunda trog i nordstan m.m
lycka till
kolla i telefonkatalogen?
Ett förslag bara kan du inte göra dom själv mycket billigare kan jag lova.
Min sambo har restaurang som gör smörgåstårtor och ibland gör jag dom det är inge svårt alls. Om du vill så kan jag skriva hur vi gör.
Hej på dig! Lagat och klart har jätte goa smörgåstårter!!
Lycka till jessica
ÅH GUD!!! Prata inte om detta! Smörgåstårtor e så gött!! Mums!
Gör dina egna, jag har ett gott recept som alltid är mycket uppskattat, säg till så får du det..
kramar mitha
Inte I Gbg men en bit utanför! Stället heter Ryd, och ligger i skogen mellan Skepplanda och Sjövik! Har alltid varit SVINGODA!!!! Vi handlar alltid där! Vill du så kollar jag upp telnr dit, men då får du skriva i min GB för jag hittar aldrig tillbaka till alla trådar jag svarat på! :P
mitha!
Jag skulle gärna vilja ha recept på smörgåstårta. Ska ha dop snart o har tänkt att bjuda på det.
hej så här gjorde jag min enorma tårta!
fyllning:
*8 burkar tonfisk
*massa dl creme fraiche
*majonäs en stor burk
*6 rödlökar
*dill frusen el färsk
*2 citroner
*7 ägg
*leverpastej bredbar (?)
*formbröd ( de som finns å köpa är ofta så torra) skar bort kanterna, jag gjorde en jättestor tårta för typ 50 pers! så ja hade kanske 14 lager /våningar..varje våning skulle täcka en sån stor djup plåt 4 -5 formbröd x 6 kanske
fyllning:
bredde smör på formbröden, sen gjorde jag en tonfiskröra med creme fraiche,tonfisk,lite ägg,rödlök, pressad citron och dill..(tror jag det var.
minns inte om ja hade nåt lager med leverpastej också breddat..men när detta var gjort fick den stå i kylen över natten..för att inte hela tårtan bara skulle smaka tonfisk tror ja hade lite extra äggbitar dit stoppat samt sallad..osv..jag var INTE sparsam med röran,,hatar torra tårtor
dekoration:
* LAX - rökt 30 skivor c:a
* RÄKOR - 4-5 burkar färdigskalade i lag
* GURKOR - 3-4 st
* DILL - färsk i kruka
* TOMATER - 10 st c:a
* ISBERGSSALLAD - 3 st
* kräftstjärtar - en burk i lag
* avoucado - 2 st
jag skulle kunna fortsätta med hur mkt som helst men detta var vad ja minns,,man måste ju ha fantasi sen till dekorationen...jag hade skalade gurkskivor runt hela tårtan..den va så hög så ja hade gurkskivor i 3 våningar om ni förstår..ja satte dillkvistar lite här å var...sen rullade ja ihop laxskivorna som små rosor och satte i hörnen på tårtan eller i varje "skarv" med lite dill på (uppepå)
sen "delade" jag av tårtan med hjälp av ännu mer gurkskivor fast nu hade jag gjort små flisor av resten och dessa satte runt hela tårtan uppepå samt delade av tårtan som skåror 4-5 st..beroende på hur stor den är..
därimellan ösde jag på med räkorna vända åt samma håll piller!!!!!
tjockt lager och i mitten av varje "avdelning" satte ja sen resten av laxrosorna med en dillkvist i o nåt mer...
isbergssalladen gjorde jag små fina bitar av och satte dit lite här och var tror ja hade dom utanpå gurkskivorna som blad typ...
kräftstjärtarna kom som allra sist då ja rusade iväg för att de va nåt som fattades å ja fick syn på dessa i affärn...dom la ja runt om tårtan uppepå... avoucadon duttade ja på där de fanns plats..
viktigt!!!! delade citronskivor måste sättas lite här och var!!!
jaja man gör ju som man vill va de gäller dekoration å fyllning..jag fick massor av beröm allafall och tårtan var c:a2 dm hög...
om nån nu tycker de lät intressant så lita inte er blint på vad ja skrivit om antalet,,,hur mkt som behövs,,jag fick springa både 2 och tre gånger för köpa mer exemplevis creme fracihe....
gjorde den till min 20 års dag (fyller 22 i sommar) så detta är väl inte de färskaste receptet så att säga...
lycka till!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
((((( den kostade mellan 500-700kr att göra men vågar inte gissa vad den skulle kosta hos en bagare tex)))
nämen hjälp va llångt de vart!!!!!!!!!!!!!
500-700 KR KANSKE räknade ja in bålen o en till sallad ja gjorde.
Jag har beställt på smulans cafe. Ligger på Lilla Grevegårdsvägen 71. Där har dom goda tårtor. Dom har "festpaket" 12bitars smörgåstårta och 12 bitars söt tårta priser från 530-560kr.