• Mommy

3 månaders bebis (flicka), vikt & längd??!

som sagt vill jag gärna veta vad era 3 månaders bebisar väger & hur långa dom är?!

vår lilla tjej är 3 månader idag & väger 5300 g & är 58 cm lång. Ligger under BVCs kurva men följer sin egen.

tacksam för svar!

Sanna 060301 & Hanna 070703
  • Svar på tråden 3 månaders bebis (flicka), vikt & längd??!
  • Tibell

min lilla höna vägde igår , 3 månader och 3 dagar, 5080 g och var 59 lång! hon ligger också på under kurvan men är en glad och frisk prick ändå =)

• Mrs Martini

Ella är 3 mån om en vecka. Väger 5530g & är 62 lång. Hon gick upp mkt i början, men har nu planat ut.

• moosen

Vi vägde min dotter på 3 månader dagen (bara för nån vecka sen) och då vägde hon 6890g... (!!!!!) var 63 lång....
    samma som du fast tvärtom... hon ligger över kurvan, men följer sin egen... =)

• Mystic

6290 och 62 lång.. 3 dagar innan hon fyllde 3 månader..

• Lycka 1

Novali blev tre månader igår och vägde i måndags 5830g och 60cm lång. Hon följer också sin kurva.

• C r e d o

Alicia vägde 6850 när hon var 3 mnd 21 september, men då vägde hon över 4 när hon föddes också.

* Även en liten stjärna lyser i mörkret... *
  • Lilla Pruttan

På sin 3-månaders dag vägde Molly 5900 och var 63 lång. (födelsevikt 4105 och 52 lång). Följer sin egen kurva.

• Emma La

Vår lilla tjej på 3 månader precis väger 5640 g o är 59 lång.

• Lia och bäbisen

När Elise var 3 månader vägde hon 5620 gram o var 58,5 cm. Hon har fortsatt vara en rätt liten tjej, o nu vid 5 månader väger hon bara 6220 o är 60,5.

Kan ju också vara skillnad på helammade del/inte alls-ammade barn, hade varit intressant att se! =)

Elise är helammad! Har precis börjat smaka på gröt men ammas fullt.

Svar på tråden 3 månaders bebis (flicka), vikt & längd??!