ikea kök..
Ni som har Ikea kök.. vad tycker ni om det?
Bra kvalitet och håller?
Eller är det bara skit?
och varför valde ni just ikeas kök??
Ni som har Ikea kök.. vad tycker ni om det?
Bra kvalitet och håller?
Eller är det bara skit?
och varför valde ni just ikeas kök??
Vi har och det är väl bra. Vi har inte deras vattenkran och inte spisen och kylen och så, men luckorna håller absolut måttet.
Vi valde det för att det var ungefär 100 lök billigare än vad HTH var, till exempel.
har funderat en hel del på detta med kök o hört mig för vad folk säger (här på nätet o irl)
det jag fått fram är att ikeas stommar är av utmärkt kvalite o att dom helt klart är prisvärda o vill man inte ha nån av deras luckor går det ju att köpa luckorna hos på nån annan firma (bara man vet att måtten är lika)
en bekant jobbar med att sätta upp kök o han rekomenderar alltid ikea kök!
men vi får väl för hoppningsvis svar på din fråga här från folk som själva har ikea kök!
tack för svaren.
ikea har ju såå fina kök tycker jag.
OCh är det så att dom är bra fast dom är billiga så är det ju helt underbart -kollar katalogen och drömmer-
Vi har ett Ikea kök. Köpte allt där utom vitvarorna. Och nöjda är vi helt klart både på priset och servicen Personalen är jätte bra på att hjälpa en rita ett kök som passar för var och en.
Jag har bara hört positivt om Ikeas kök. Det enda som man inte ska köpa där är deras kökskran har jag hört. Vad jag har förstått så går de lätt sönder.
Så va inte rädd för att köpa det är bara å slå till
Vi köpte rubbet på IKEA......., köksinredning, vitvaror/spis (Whirpool)
Prisvärt kök som var enkelt att sätta ihop, inte en enda låda eller dörr har behövts justerats sedan vi köpte det förra sommaren...
Bild finns på köket i mitt galleri "Hemma hos oss"
Vi har IKEAs Lidingö och är supernöjda. Det är snyggt och billigt! Vi köpte vitvarorna på annat ställe.
Vi har IKEAS kök Duvbo sedan 4 år och är jättenöjda. Inga problem med det alls.
Vi har IKEAS kök, stomamr och luckor. Bänkskiva, diskho, blandare och vitvaror kommer från annat håll. Vi köpte IKEA för vi tycker att det är roligt med inredning. Ruionerar man sig inte på köket så kan man ju faktiskt byta luckor och annat när man tröttnat om några år.
Oj, vad mystiskt det blev med stavningen *skäms, svensklärare som jag är*
hej!
Vi har inte själva ikeakök (...än...) men har funderat på det.
Det jag har hört är att kvaliteten annars är bra, men att blandaren är värdelös.
Smiter in och viskar att Ikea och Marbodals stommar tillverkas på samma ställe, skillnaden är noll alltså... Förutom priset.
Kn aman få stommar i dag på IKEA som inte är vita? Till alla luckor? Välj då en i trä, är snyggare men har inte funnits tidigare vad jag vet...
Hej. Såg att du undrade om IKEA kök.Vi köpte kök där i december i fjol och vi är inte färdiga än. Dom har behandlat oss som skit och inte varit kundvänliga alls. Sena leveranser, utgångna varor och ej betalat tillbaka pengar ect....
Så vi är inte nöjda alls med vårt kök.....
Fy för IKEA säger jag.....
Min åsikt... ingen annan behöver dela den.
Kram IVFÅSA
Min karl har jobbar som hantverkare länge och han har varit med och monterat upp de flesta typerna/märkerna av kök och han säger att IKEAs kök uteslutande är de som håller bäst kvalitet trots det låga priset.
Så vart vi har tagit vårat kök ifrån har aldrig varit någon tvekan varför välja något dyrare som HTH när det inte är bättre.
Enda anledningen till att välja något annat är väl om man vill ha en annan utformning på sina luckor/specialbeställda mått etc..
Vi satte in ett IKEA-kök förra sommaren och vi är kanonnöjda!
Först fick vi hem en snickare som IKEA anlitar som mätte och kom med lite idéer, ritade vi vår idé i deras ritprogram och åkte till IKEA där en jätteduktig tjej beställde allt till oss (vilket tog nästan 1 timme, det är många detajer )
Sedan kom IKEA-snickaren hem till oss och satte upp allt och kaklade. Vi köpte allt utom vitvarorna där.
det låter verkligen toppen dethär med ikea kök.
har kikat på ett hus där köket är ganska litet och jag tycker att ikea har många smarta lösningar när man ska få in mycke grejer på liten yta.
Vi har också ett Ikea-kök som vi är helnöjda med! Servicen på varuhuset var jättebra och leveranserna fungerade perfekt!
Bilder från arbetets gång och även det färdiga slutresultatet finns i mitt galleri!