• Toadstool

Lära känna-lek... förslag, någon?

Kommer ha ett sällskap på ca 25 personer på fredag som ska lära känna varandra lite bättre. Någon som har förslag på en bra/rolig lek?

• Svar på tråden Lära känna-lek... förslag, någon?
  • nomana

En rolig namnlek är att säga sitt eget namn och sedan ett substantiv med samma begynnelsebokstav, typ: Anna Apa. Nästa på tur att säga sitt namn ska upprepa den första personens namn och substantiv och sedan säga sitt namn med substantiv: Anna Apa, Conny Citron. Det här är ett väldigt bra sätt att lära sig namn på! Det kanske inte är riktigt vad som passar in på en fest? Som introduktion om man ska gå en kurs tillsammans eller något liknande är det dock väldigt bra! Har en hel del vänner vars substantiv jag kommer ihåg bättre än efternamnet.

Gör en frågesport! Ett par frågor som handlar om varje person. Deltagarna får gå i par (där personerna inte känner varandra) och försöka lösa frågorna om de andra. Allra sist får var och den berätta de korrekta svaren. Det kan vara frågor som: på vilket sätt tror Anna Apa att världen ska gå under? 1. maskinerna reser sig och tar makten X. solen exploderar 2. den förstärkta växthuseffekten tar kål på oss.

Hoppas festen blir rolig!

• Toadstool

Tack, hoppas att det blir kul jag med! Och tack för tipset Det med frågor är ju bra men kräver en del förberedelser.. önskar att jag hade haft lite mer tid, då hade jag gärna gjort en frågesport!

De flesta kan namnen på varandra men känner inte varandra så speciellt väl så jag vill utmana dom lite, få dom ur sin "comfort zone"...

Fler förslag?

Svar på tråden Lära känna-lek... förslag, någon?