• marienno

Tradera frakt för skor ????

Hej jag har noll koll på detta med tradera men så fick jag ett par splitter nya skor som var för små och har nu lagt ut en annons på tradera. Jag har fått rätt många bud på dem och ska snart skicka iväg dem nu är det här med frakten hur ska jag skicka dem ? Om ja skickar dem med posten i paket så kostar det ju 130 kr.... finns det något billigare sätt ?
    Jag menar det är ju jättemycke i fraktkostnad

• Svar på tråden Tradera frakt för skor ????
  • tempo21

Som vanligt paket men skrymmande. Det är upp till 2kg som man kan skicka som vanligt brev.

Tar det aldrig slut eller???
  • Irene Panik

Jag har sålt skor på tradera och har skickat dom som brev......, iofs så blir det 11:- tillägg eftersom det blir ett skrymmande brev men det blir mycket, mycket billigare än skicka paket...

• Mint

Vad har det för skor? Jag har skickat vanliga av sneakers-typ för 44 kronor. Jag har aldrig betalat för skrymmande förresten, utan knölat ner i brevlådan och hoppats på det bästa. Se det som en varning, inte som en rekommendation.

• Tiril

lägg dem i plastpåse, vira om tejp, skicka iväg som brev om dom inte väger mer än 2 kg. jag har skickat många skor sådär.

Svar på tråden Tradera frakt för skor ????