• Anonym

*Jag har kondylom och har behandlat med Wartec nyligen.

Jag har kondylom och har behandlat med Wartec nyligen. Nu vill vi skaffa barn och enligt min gynekolog så är det bara att tuta och köra.

Men jag bekymrar mig för denna åkomma som envisas med att komma tillbaka hela tiden. Så, ni som har det och är gravida. Hur har det gått för er? Blir det sämre under graviditeten?

• Svar på tråden *Jag har kondylom och har behandlat med Wartec nyligen.
  • Anonym

Jag är osäker på vad Wartec är, men jag penslade med en lila smet.
    Min kondylom har inte blivit särskillt mycket sämre, har några kondylom som inte sitter på yttre blygdläpparna, men tror att de kanske är så att jag missade att pensla dem förut.

• Anonym

Penslade du innan din graviditet och hur länge ungefär? Hur länge höll du isf upp innan du blev gravid.

Wartec är ungefär som det du använt. Detta är en vit salva som är lite behagligare eftersom den innehåller olja också.

• Anonym

Aha, jag penslade kanske 4 månaderinnan jag blev gravid. Och höll väl på två veckor kanske?

• Anonym

Kondylom bryter ofta ut i värre skov under graviditet eftersom immunförsvaret då är nedsatt. Själv har jag bara haft någon enstaka vårta då och då de senaste åren, men nu när jag är med barn kommer de i klasar! Efter vad jag läst är det ingen fara, de försvinner efter fölossning, men risken finns att man smittar barnet. Några påstår också att man inte ska använda Wartex och andra medel under graviditeten, men det vet ju säkert din gyn bäst.

• Bissen

Min gyn sa att man INTE ska pensla den dagen man är gravid för att medlet är så starkt. Tror att det står så i FASS åxå... Tack o lov så har mina försvunnit.. penslade UTAN resultat 3 ggr.. Då gav jag upp.. 1-2 månad senare så var dom väck *peppar peppar*

Lycka till med både barnagöat o "kompisarna där nere"

• Anonym

Tack för era svar. Känns bra att höra att vi är fler med det här eländet!

Sen undrar jag om det är nån här som vet hur länge man ska hålla upp mellan avslutad behandling och det att man börjar tillverkningen så att säga..?

Räcker 14 dagar tror ni? Jag vill ju inte göra nåt dumt!

• Anonym

*puffelipuff*

• Bissen

Citat från Fass

"Vanlig dos för vuxna är behandling två gånger om dagen, morgon och kväll, under tre dagar. Om vårtorna finns kvar efter första behandlingsperioden upprepas behandlingen efter 4 dagars uppehåll, 1-3 gånger med 4 dagars uppehåll mellan behandlingsperioderna.
    Behandlingsresultat blir inte bättre av att Du behandlar oftare"

Jag tror att jag körde 3 omgångar.. sedan skulle jag tillbaka till gyn om det inte blev bättre men pga jul o sånt så kom jag aldrig iväg.. sedan försvann dom bara *peppar peppar*

Lycka till :)

• Anonym

Ok, ja då kan du vara lycklig som blev av med det!!

• Anonym

Jag puffaaaaaar!

• Anonym

är vi så få????

• Anonym

Jag fick bränna min kondylom under narkos.
    Det är nu 12år sedan, jag har inte haft några problem sedan dess.

• Anonym

Intressant info... Är inte gravid ännu, men det är ju bra att veta. Fick kondylom för 3 år sedan och har inte haft något utslag sen 2 år tillbaka, så jag hoppas att de aldrig kommer igen.

• Pallas

Fick mitt första utbrott för några månader sedan när jag blev gravid för andra gången på kort tid. Jag visste inte ens att jag hade det, så antingen jag eller min man måste ha det latent i kroppen. Min man har inte haft några symptom alls.

Jag har inget stort utbrott och jag har inga problem av det. Min förlossningsläkare säger att vi ska behandla efter graviditeten om vårtorna inte försvinner självmant. Enligt honom var det inte några större kända problem med att föda barn fast man har ett utbrott, men barnet kan bli smittat och man måste hålla koll så det kan behandlas om så sker. Det är ju ingen farlig sjukdom, i allafall inte den vanligaste varianten. Den som man tror framkallar livmoderhalscancer är ett annat virus.

• Anonym

Jag sitter här och är jätte glad att jag inte är ensam om att ha kondylom Känner mig så äcklig...

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden *Jag har kondylom och har behandlat med Wartec nyligen.