HJÄLP!!!Möte på soc ang oengagerad pappa.....
Efter åratal av försök från min sida att få till ett fungerande umgänge mellan pappan och barnen så har det slutligen resulterat i ett besök på soc. Vi ska dit om en vecka...
Historian i snabba drag:
Träffade exsambon i slutet av -91. Han kapade sakta men säkert av mina sociala band(har jag sett nu i efterhand). Vi fick trots detta barn 92,93 och 95. Barnet som är fött 93 har en adhd diagnos som gör att det krävs rutiner o ordning för att få det att fungera.
Ju längre åren gick desto mer "isolerad" från omvärlden blev jag....psykisk misshandel tillhörde vardagen. Jag mådde skit o skrek mycket till våra barn men mådde bara ännu sämre av detta. Jag har nu i efterhand förstått att jag levde som i ett vacum och liksom väntade på en "orsak" att göra slut o ta mig därifrån....
Till slut så kom orsaken...... Han fick för sig att jag hade en affär med min körlärare då jag höll på att ta körkort...:-OHan slog mig hårt,tog stryptag på mig samtidigt som han lyfte upp mig i luften o tryckte in mig i kylskåpet. Allt detta inför vår då 1 ½ åriga dotter som satt på köksbänken bredvid...
Jag flyttade då och hade barnen på heltid några månader. Sen tog han kontakt med FR o ville ha växelvis boende. Han jobbar 4 skift så det gick ju inte men han ville att hans föräldrar skulle hjälpa till ist vissa morgnar...?????Aldrig i livet sa jag då jag är hemma o kan ha dem. Men han fick gärna träffa dem ändå på kvällarna om han ville. Men nej icke sa nicke...efter en tid så kunde han helt plötsligt ändra sin skiftgång:-O(fast det var HELT OMÖJLIGT innan....????Så vi har i olika omgångar haft växelvis boende o i vissa perioder har jag haft barnen mer än honom pga att han jobbat tokiga tider+att han haft svårt att ta ansvar själv.
Jag har varit ikontakt med soc förr men det har bara runnit ut i sanden Vi har haft stödinsatser pga hans oförmåga att inte kunna hålla gränser mot barnen,total oreda i hemmet och inte kunna vara något så när rättvis mot barnen. Detta har resluterat i att barnet med adhd har periodvis mått mycket dåligt pga pappans oförmåga. Han vill säkert barnen väl innerst inne och vet bara inte hur detta skall gå till men vad ska jag göra för att det skall gå bättre? Han har vägrat komma till FR för att lösa detta. Vi har gått på stödsamtal(+ att han gått själv).
Utöver allt detta så har jag alltid fått ta hand om ALLT vad gäller barnen. Jag har alltid legat ute med pengar även då jag under en period levde på soc.Han har hela tiden haft sin fasta inkomst som inte är dålig heller....alltid jag som har kontakt med skolan,köper kläder,utrustning till fritidsaktiviteter osv osv.
Han skiter i när äldsta grabben är ute på helger o försöker ibland inte ens att få tag på honom för att kolla att allt är ok o så....
Han är dock MYCKET BÄTTRE än vad han var för 11 år sedan då vi separerade. Men det är fortfarande såååå lång väg att gå. Nu har vi fått ny tid på soc pga skolan i våras(????)lämnade in en anmälan om oro över barn-93 då han var hos sin pappa.
Jag vägrar släppa detta tillfälle ur handen. Nu vill jag gärna ha råd av er som varit i samma situation men även av er andra som kan se opartiskt på detta. Om ni vill att jag svarar mer ingående på ngt är det bara att fråga så skriver jag i tråden.
Det skall tilläggas att jag idag då jag fick kallelse till mötet försökte få tag p ådenna socialsekreterare för att fråga hur mötet skulle gå till o vilka som skulle vara med då jag måste förberede sonen så mycket som möjligt på detta.(pga hans adhd)Det stod i brevet att han skulle vara med. Är detta så klokt egentligen? Att sitta o dras mellan mamma och pappa på detta viset i en så känslig o stressande situation? Kanske det skulle fungera bättre om ngn av lärarna från skolan var med? barnet har nu bytt skola efte detta men lärarna där har sagt att de självklart ställer upp om det skulle vara ngt...HJÄLP OSS!!