• Snart fyra

Vi som tänker satsa på xtravaganza!!!

Ja som överskriften lyder så är det med hjälp av extravaganza som jag har tänkt gå ner i vikt. Började i torsdags o mår toppen. Går intensivkursen på 15veckor o hoppas att ni andra som också är med också vill dela med er av framgångar o motgångar. Ja en sida där vi kan diskutera med varandra.

• Svar på tråden Vi som tänker satsa på xtravaganza!!!
  • Meppan

Hej!
    Precis när jag skrivit färdigt mitt inlägg om Extravaganza så ser jag ditt. Jag tänkte starta en liten tråd där vi som går på programmet kan följas åt.Jag började precis som du i torsdags.
    Hur har det fungerat för dig då?

• Snart fyra

Det är ett viktminskningsprogram där man ersätter kosten med måltidsresättning i form av soppor. Man ingår i en grupp och det läggs stor vikt på motion o mental träning o näring. Kolla in www.xtravaganza.se så får du veta mer.

• Snart fyra

Hej, jo det har fungerat bra. Var på möte igår o hade då minskat 1,7 kg sen i torsdags så det var ju okej. Är inte särskilt hungrig men tycker det är jobbigt att hela tiden behöva förklara varför jag inte äter osv.
    Har inte riktigt tag i träningen men det kommer. Hur går det för dig?

• Beanie

Ok, läste igenom lite snabbt. Lycka till med eran diet tjejer!

• Meppan

Hej!
    Jo, nu funkar det bra, men de första dagarna var fruktansvärda. Mådde oerhört dåligt; både fysiskt och psykiskt. Lätt illamående, hungrig, trött och matt. Kändes psykiskt jobbigt att inte få äta mat tillsammans med övriga familjen på så lång tid. Planerar att gå på enbart soppor och shakes i sammanlagt 6 veckor och sedan två veckors upptrappning. Först på femte dagen (måndags) fick jag den där omtalade kicken och blev "ketonhög" som de kallar det. Nu mår jag ganska så bra faktiskt. Jobbigast är middagen på kvällen tillsammans med familjen, annars känns det enkelt att äta som jag gör. Började motionera lite igår kväll, 30 minuters program på motionscykel och har kört ikväll också. Tänker börja träna pass på gymet nästa vecka. Ska på möte imorgon och det ska bli spännande att se vad vågen visar då! Har 18 kg som jag tänkt bli av med under programmet. Hur många kg har du tänkt och hur många veckor med bara pulver?

• Snart fyra

20kg ska bort o jag ska köra pulver i 8 veckor o sedan upptrappning.
    Jag kan hålla mrd dig om att det är jobbigt att se familjen äta men detta ska vi fixa.
    Måste gå o lägga mig nu, har en bebis som vaknar tidigt men vi kan väl höras framöver o stötta varan genom det här?
    Godnatt!

• Meppan

Absolut! Ha det bra och kämpa på!

• Meppan

Var på möte idag och det var väl ok. Nästan alla som var där tyckte det var så enkelt och inte alls jobbigt. Själv fortsätter jag att pendla hela tiden med vad jag tycker. På morgonen känns det helt rätt och inga bekymmer alls. Fram mot kvällen brister motivationen och jag misströstar. Har trots det inte ätit något annat än vad jag ska och sköter alltså mig. Mötet idag hjälpte mig på så vis att jag fattar hur viktigt det är med den mentala träningen - det är den som bidrar med att stärka motivation som så förtvivlat väl behövs. I alla fall så pressade jag hälsokonsulten till att få väga mig trots att det inte är dags förrän nästa vecka...Vågen stärkte tron på att fortsätta framåt, -3,3 kg:)

• Snart fyra

Hej Meppan! 3,3 kg det var inte illa. Det måste ju sporra dig en hel del.
    Idag har jag varit riktigt hungrig. Sugen på allt men allra helst popcorn. Tog och gick en långpromenad.
    Har fått inflamation i axeln så att träna styrketräning som jag bokat upp mig på är väl kanske ingen höjdare men men, man kanske kan träna benen.
    Nu är det dags för en kopp te o titta på idol. Jag kan tänka mig att hoppa på den andra tråden, häng med du med vet jag!!!!

Svar på tråden Vi som tänker satsa på xtravaganza!!!