• sigana

Kan man frysa in cheesecake? Snabbt svar, snälla!

Har precis snott ihop nån slags cheesecake att ha med till jobbet imorgon, men inser att de inte får plats i kylen...
    Kan jag lägga dem i frysen? De blir så mkt lättare att transportera i djupfryst tillstånd också...

• Svar på tråden Kan man frysa in cheesecake? Snabbt svar, snälla!
  • Clever LG

Ja, för mig har det fungerat.

• sigana

ojdå, 2 olika svar...

det är digestivebotten, grädde blandat m philadelphiaost o florsocker, sen bär och ovanpå det drottningkräm - om ingredienserna spelar nån roll...

Behöver jag tillägga att jag inte är nån stjärna i köket...?

• Clever LG

Det är ju en slags parfait du har gjort, och grädde och p-ost fungerar att frysa. Jag har i alla fall gjort det och det har fungerat bra...Lycka till.

• skogsmor

Kan inte säga säkert, jag har ett recept med digestivebotten, kessella+ lemon curd + philadelphia. Denna skall stå i frysen o skall bara stå i rumstemperatur ca 20 min innan servering.
    Tror att det skall gå bra.
    Vad har ni för temperatur ute? kan ju vara ett alternativ att ställa den utomhus med något över så inte djur kommer åt.

Lycka till

~*¤*~ Vart tog sommaren vägen? ~*¤*~
  • skogsmor

Hur gick det med kakan?

~*¤*~ Vart tog sommaren vägen? ~*¤*~
  • Martinis

Nu vet jag att jag är sent ute, men cheesecake med grädde å philadelphiaost går utmärkt att frysa, jag brukar alltid förvara den i frysen, annars rinner den ju iväg.. typ.

• Mint

Ja, det är väl den sorten som är "frozen cheesecake" (jag har förvisso haft ägg i också).

Svar på tråden Kan man frysa in cheesecake? Snabbt svar, snälla!