• Rokka Jill

hostar på natten. Inte ens på kvällen VAFAN

Nu känner jag mig så hjälplös. Har bokstavligen hällt i min sovande dotter hostmedicin. För nu har hon en sån äcklig hosta. Så var det även igår.
    I helgen var allt fin fint. Under dagarna hostar hon knappt. Det är när hon ska "härma" eller om hon har svalt lite fel eller liknande.
    jag la henne vid sju. Fram till nu har det varit okej. Inget hostande. Men NU hostar hon hela tiden. och det rätt så kraftigt.
    Det står inget på hostmedicinen hur LÄNGE i sträck hon får använda det. Så jag ger henne bara när hon hostar såhär.

iochmed hon inte hostar på dagarna men rätt så räligt på nätterna. Vad kan man göra? hon kan ju inte sova bra av det iheller!

• Svar på tråden hostar på natten. Inte ens på kvällen VAFAN
  • AnneSophie

Det är nog läge att ringa Vårdcentralen imorgon. Antagligen behöver hon starkare/annan hostmedicin.
    Vad är det för en slags hosta då? Torr eller slemmig?

Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare
  • Rokka Jill

nu på natten verkar den halvslemmig halvtorr. Lite retlig hosta. Men verkar få upp det tillslut.

Men vårdcentralen fast hon inte hostar ALLS på dagarna?

• AnneSophie
    Rokka Jill skrev 2007-10-03 23:46:08 följande:
    nu på natten verkar den halvslemmig halvtorr. Lite retlig hosta. Men verkar få upp det tillslut. Men vårdcentralen fast hon inte hostar ALLS på dagarna?
    Jo, jag tycker att du ska ringa om det håller i sig. Man ska ju inte hålla på med hostmedicin hur länge som helst heller och det är ju jättejobbigt för halsen att hosta sådär. Och sömnen blir ju lidande också.
    Säg att det är akut så kanske ni får tid redan imorgon.

Jacob har hosta till och från under hösten, och då oftast på natten. Beroende på hosttyp så kör vi Bisolvon (slemlösande) eller Noskapin (torrhosta) eller Mollipect (när det är riktigt illa).
  • Rokka Jill
    AnneSophie skrev 2007-10-03 23:49:58 följande:
    Jo, jag tycker att du ska ringa om det håller i sig. Man ska ju inte hålla på med hostmedicin hur länge som helst heller och det är ju jättejobbigt för halsen att hosta sådär. Och sömnen blir ju lidande också.Säg att det är akut så kanske ni får tid redan imorgon. Jacob har hosta till och från under hösten, och då oftast på natten. Beroende på hosttyp så kör vi Bisolvon (slemlösande) eller Noskapin (torrhosta) eller Mollipect (när det är riktigt illa).
    får snart skaffa medicinskåp!!!!  Men det skumma är ju att det kan vara "glapp" som i helgen var det jättebra. ingen hosta på natten. Det började igår. Men det är det att sen slutar det typ lagom till helgen.
    och du vet hur vårdpersonal är när man säger "hon har jättehemsk hosta på natten"
    Så springer barnet glatt  hur pigg o glad som helst o ssk "mmmmmmm mmmmm *nick nick* Jag förstååååååååår...."
  • Ragnar

Min son har hostat mycket på natten av och till i ett helt år. Han är i princip aldrig sjuk, förutom den här hostan. Han har till och med blivit lungröntgad för att utesluta lunginflamation. Det svar vi fick till slut från barnläkaren var att när man sover så rinner slem ner i halsen och det är så trång på endel små barn att de ofta hostar av det. Så vi fick rådet att ge honom nässpray, inte bara koksalt utan riktiga näsdroppar, när han hostar som mest. Hostmedeciner har inte hjälpt det minsta. Det blev även lite bättre efter att han fick en tjockare kudde så att han sover med huvudet lite högre. Sista månderna har han hostat betydligt mindre och detta var tydligen något som skulle växa bort.

• Rokka Jill
    Ragnar skrev 2007-10-03 23:57:44 följande:
    Min son har hostat mycket på natten av och till i ett helt år. Han är i princip aldrig sjuk, förutom den här hostan. Han har till och med blivit lungröntgad för att utesluta lunginflamation. Det svar vi fick till slut från barnläkaren var att när man sover så rinner slem ner i halsen och det är så trång på endel små barn att de ofta hostar av det. Så vi fick rådet att ge honom nässpray, inte bara koksalt utan riktiga näsdroppar, när han hostar som mest. Hostmedeciner har inte hjälpt det minsta. Det blev även lite bättre efter att han fick en tjockare kudde så att han sover med huvudet lite högre. Sista månderna har han hostat betydligt mindre och detta var tydligen något som skulle växa bort.
    Nässpray? ojdå. Men min tös är inte ens snorig
  • AnneSophie
    Rokka Jill skrev 2007-10-03 23:52:58 följande:
    får snart skaffa medicinskåp!!!!  Men det skumma är ju att det kan vara "glapp" som i helgen var det jättebra. ingen hosta på natten. Det började igår. Men det är det att sen slutar det typ lagom till helgen.och du vet hur vårdpersonal är när man säger "hon har jättehemsk hosta på natten"Så springer barnet glatt  hur pigg o glad som helst o ssk "mmmmmmm mmmmm *nick nick* Jag förstååååååååår...."

Ha ha ha...menar du att vårdpersonalen inte tror på dig?
    Rufsa till håret, se lite vild ut i blicken och darra i kroppen samtidigt som du väser att antingen så fixar dom fram starkare grejer till dottern eller så fixar dom fram starkare grejer till dig. Det gör nog susen.

Men äh... Det är jättevanligt att hosta bara kommer på natten, speciellt i dessa hösttider. Vårdpersonalen borde alltså veta det också.

Svar på tråden hostar på natten. Inte ens på kvällen VAFAN