Vad är WT mat och WT inredning?
Såg att det tydligen skall finnas i ett inlägg här på FL. Kan någon förklara vad som är WT mat och vad som kännetecknar WT inredning?
Såg att det tydligen skall finnas i ett inlägg här på FL. Kan någon förklara vad som är WT mat och vad som kännetecknar WT inredning?
WT (White Trash) är nedsättande ord på fattiga vita i USA (av sorten som bor i husvagnar). Bl.a. eminem räknas dit. Inredningen blir därefter.
Uttrycket myntas (och folk utpekas) i Sverige av sådana som i USA hade räknats till WT (arbetslösa nassar, exvis) men tack vare det svenska sociala systemet aldrig kommer att hamna i sådan misär.
WT-mat.. då kom jag direkt på att tänka på buffolo chicken vings.. ![]()
Om det gälller ikea så är jag ett wt och nästan hela fl
För mig är WT-inredning takfläktar, blommiga spetsgardiner och ljusgråa skinnsoffor...typ. (hoppas jag inte trampar nån på tårna nu....)
Hoppas verkligen inte IKEA räknas som WT, för då ligger jag risigt till
Nån som har länken till tråden om WT-mat och WT-inredning som trådstartaren pratar om? Låter som lite kul läsning
Nu vet inte jag om jag gör rätt när jag ska svara är helt ny här... Nu är deta mina fördomar ang WT. För mig är Jysk en WT-butik ang inredning och WT mat är falukorv och vitabönor samt Donkan då förstås, men inte morätterna på Donkan utan Big Mac och pommes då förstås.
Kay T skrev 2007-10-04 08:15:47 följande:
WT i Sverige är för mig, folk med urtvättade myskläder, barnen har Disneytryck på sina kläder, mycket syntetmatrial. De äter korv och vitabönor och pommes och dricker Coca cola orginalet! Möblerna är från Jysk... OBS, spånar utifrån mina fördomar kring WT.
Mat: McDonalds, färdigmat att slänga in direkt i micron, läsk (i synnerhet B-märken före etablerade dito som CocaCola), billiga varumärken som ex Eldorado, sunkiga Kinakrogar, att festa till det på den lokala syltan med Plankstek, chips och godis i mängder...
Inredning: kaffebryggare, brödrost och micro i gammal, gulnad vit plast. Glasbord. Skinnsoffor (givetvis inte i äkta skinn). Jotex-gardiner. Vitrinskåp á la 80-tal. Svarta möbler (typ gamla Billy-bokhyllor). CD-vägghyllor. Blomkrukor i vitblank porslin-look. Plastblommor. Spegelvägg. Satinlakan. Heltäckningsmatta.
:D
Alkoholprydnader såsom lock till wiskey-tunnor och ölglas med tryck i bokhyllan.
Kan fylla på frappant:
Matta eller tavla med tigermotiv eller dylikt alt solnedgång.
Inredning: 90-tal för hela slanten!
Mat: mycket mcdonslds och finmaten på fredagarna är pommes och påsbearnaise..