Hur sent i en graviditet kan man ta ett gravtest?
Undrar hur sent man kan ta ett grav test i en graviditet. Ger gravtest ett korrekt svar om man tex testar sig i fjärde månaden?
Undrar hur sent man kan ta ett grav test i en graviditet. Ger gravtest ett korrekt svar om man tex testar sig i fjärde månaden?
man kan ta ett gravtest under hela graviditeten
om du misstänker mf/ma så ger testet positivt även om barnet är avlidet
Och testet kommer då att visa ett korrekt svar?
Gravtestet visar positivt hela graviditeten.
Tested kan visa plus om man fått MA/MF i ganska många veckor efter.
Varför skriver ni om missfall?
Jag tog graviditetstest när jag var höggravid, bara för att testa liksom ( och ja, det blev plus, vilken överraskning
)
haha annagbg undrar också varför det är så mycket snack om ma jag undrade bara om man är positiv med hcg hormon hela tiden eller bara i början av graven. Jag är i fjärde månaden och misstänker inte nåt ma/ mf, undrade liksom bara.
AnnaGBG - antar att du syftar på bl a mitt inlägg . Självklart visar ju tested plus om man är gravid...
Men misstänkte att frågan kanske var ställt med en undran på det... Så därför svarade jag som även inlägg 2 gjorde. Tycker inte det är fel att skriva om MF - och att man kan se plus trots det - som svar på frågan heller.
haha, förlåt - Tänk vad man kan gissa galet!HCG halten ökar ju i takt med graviditeten Grattis till din graviditet!
Blueberry 4 skrev 2007-10-04 11:18:21 följande: