• Blueberry 4

Hur sent i en graviditet kan man ta ett gravtest?

Undrar hur sent man kan ta ett grav test i en graviditet. Ger gravtest ett korrekt svar om man tex testar sig i fjärde månaden?

• Svar på tråden Hur sent i en graviditet kan man ta ett gravtest?
  • ciccielv

man kan ta ett gravtest under hela graviditeten

• ciccielv

om du misstänker mf/ma så ger testet positivt även om barnet är avlidet

• Blueberry 4

Och testet kommer då att visa ett korrekt svar?

• SofiaD

Gravtestet visar positivt hela graviditeten.

♥♥♥Mina barn - mitt allt! Den 12 juli -07 kom han!♥♥♥
  • smurfen08

Tested kan visa plus om man fått MA/MF i ganska många veckor efter.

• AnnaGBG

Varför skriver ni om missfall?

Jag tog graviditetstest när jag var höggravid, bara för att testa liksom ( och ja, det blev plus, vilken överraskning )

• Blueberry 4

haha annagbg undrar också varför det är så mycket snack om ma jag undrade bara om man är positiv med hcg hormon hela tiden eller bara i början av graven. Jag är i fjärde månaden och misstänker inte nåt ma/ mf, undrade liksom bara.

• smurfen08

AnnaGBG - antar att du syftar på bl a mitt inlägg . Självklart visar ju tested plus om man är gravid...
    Men misstänkte att frågan kanske var ställt med en undran på det... Så därför svarade jag som även inlägg 2 gjorde. Tycker inte det är fel att skriva om MF - och att man kan se plus trots det - som svar på frågan heller.

• smurfen08

haha, förlåt - Tänk vad man kan gissa galet!HCG halten ökar ju i takt med graviditeten Grattis till din graviditet!

Blueberry 4 skrev 2007-10-04 11:18:21 följande:

haha annagbg undrar också varför det är så mycket snack om ma jag undrade bara om man är positiv med hcg hormon hela tiden eller bara i början av graven. Jag är i fjärde månaden och misstänker inte nåt ma/ mf, undrade liksom bara.
Svar på tråden Hur sent i en graviditet kan man ta ett gravtest?