• Längtar efter barn

    Flytningar istället för mens?

    Hur fungerar det här när man inte väntar på mensen? Har inte så bra koll på allt nämligen.
    Jag hade bim tors den 30/9 och idag har det gått en vecka. alltså bim + 7 och jag har extra mycket flytningar.

    Kan det vara så att jag är gravid? eller är den min ÄL som kommer nu ist för jag lyckade inte pricka in den med stickor då jag trodde jag skulle ha den. ( testade bara den veckan jag skulle haft och fick inget plus, misstänkte att ÄL kom tidigare än jag hade börjat pröva med stickor)

    Är det någon som vet eller har erfarenhet av extra flytningar vid BIM?

    (hoppas jag gjorde mig förstådd)

  • Svar på tråden Flytningar istället för mens?
  • paddanpuff

    Men har du inte fått din mens och har gått över tiden så tror jag inte att det är din ÄL som e på gång.
    Köp ett gravtest kvinna!!=) Hur kan du hålla dig? hcg´t stiger ju med varje dag!
    Håller verkligen tummar o tår för dig!!
    Har föresten hört utav mina vänner som vart gravida att åtminstonde de har haft rikliga flytningar under grav.

  • babydog

    Längtar efter barn skrev 2007-10-04 12:34:02 följande:


    Hur fungerar det här när man inte väntar på mensen? Har inte så bra koll på allt nämligen. Jag hade bim tors den 30/9 och idag har det gått en vecka. alltså bim + 7 och jag har extra mycket flytningar.Kan det vara så att jag är gravid? eller är den min ÄL som kommer nu ist för jag lyckade inte pricka in den med stickor då jag trodde jag skulle ha den. ( testade bara den veckan jag skulle haft och fick inget plus, misstänkte att ÄL kom tidigare än jag hade börjat pröva med stickor)Är det någon som vet eller har erfarenhet av extra flytningar vid BIM?(hoppas jag gjorde mig förstådd)
    testa dig......
  • Tudde

    Jag har exakt samma symtom och är på BIM+9 idag! Ingen mens i sikte. Men har dock testat neg med flera test. Men känner någonstans något litet symtom på graviditet.

    Hur har de gått för dig?

  • Längtar efter barn

    Nu har jag varit o köpt test!! men måste vänta till imorgon tills jag kan kissa på stickan *suck*

    Testade mig på bim +2 och det var negativt och imorgon lördag är det en vecka sedan jag testade mig.

    Förra perioden var jag 110% säker på att det var något, hade jätte bröst, socker sug, trött, metallsmak.. men sen fick jag ju mensen och blev jätte ledsen. så nu vågar jag inte hoppas för mkt för jag vil inte bli lika ledsen som då..

    men nu har jag små värk i magen, är godis sugen och har fått finnar i nacken och pannan (?) vilket är ställen jaginte brukar få dom på..

    shit nu blev jag ju otålig till o testa mig tjejer! kanske ska gå o lägga mig så tiden går fort?

    *fniss*

  • Längtar efter barn

    Alltså jag testade i morse och det var negativt

    Så varför är det såhär? fan va mysko alltså.. blev ju jätteledsen så killen fick trösta mig... men vad ska man göra nu då? Har fortfarande molvärk och stickningar i tjejmagen. är det något som är fel kanske??

    någon som kan hjälpa mig?

  • marmelade

    vänta ett par dar o testa igen. Ökade flytningar är ett gravtecken.

  • Betong

    Längtar efter barn: Är i precis samma situation. Bim+13 och ordentligt rikliga flytningar, molvärk i tjejmagen, MEN inget + på testen! Orerhört frustrerande!!
    Hoppas på att man är en "låghormonare" som plusar sent.
    Håller tummarna!!

  • Längtar efter barn

    Tack! Jag håller tummarna för dej oxå Betong!

  • Lydisen

    Får man vara med i klubben?

    Har exakt samma symtom som Längtar efter barn, rikliga flytningar. Har oregelbunden menscykel på mellan 27-34 dagar, 34 dagar har jag kommit upp i 1 gång under 6 månaders perioden. Idag är jag på dag 35 och ännu ingen mens i sikte men flytningarna finns där, molvärk, lite nedre ryggvärk. Jag känner att något är på gång, dvs att jag troligtvis är gravid men har inte vågat testa mig ännu. Tänkte testa imorgon bitti. Jag vågar inte chansa för tidigt då jag inte vill bli besviken. Jag och sambon har försökt i cirka 1 år nu och kanske får vi ett plus denna månaden.

  • Soderstream

    Hej! Gammal tråd, men kanske mitt svar hjälper någon.

    Hade samma symptom som ovan i Januari. Gick 4v efter bim med all världens symptom, bland annat rikliga flytningar och hög temp. Gick tillslut till gyn och det visade sig vara en äggcysta. Fick förklaringen att mina symptom var pga obalans och det bara var att vänta ut den. Den sprack tillslut av sig själv och kom ut som en mens 6v efter bim.

    Så min lärdom av det är att det kan vara värt att söka hjälp när det går så långt efter bim och man ändå inte plussat.

    Mvh

Svar på tråden Flytningar istället för mens?