• Stumpan2

Skostorlek 8 mån?

vad har era 8månaders för skostorlek?

• Svar på tråden Skostorlek 8 mån?
  • dubbelmamma

Ingen aning vilken storlek de hade vid 8 mån. Använde inte skor förrän de skulle lära sig gå vid ett års ålder och då var det stl 18 el 19.

• Linndan

13/15 eller 16/18 kanske?

(¯`°?.¸ ღ Kevin 040617 o Ella 070228 ღ ¸.?°´¯)
  • mownlaiz

var å köpte skor till min 8 månaders idag.. storlek 19 blev det..

• Linndan

ella har "skor" som är mjuka tyg sandaler typ som jag köpte i somras på kappahl, dom va i stl 13/15 och dom sitter bra nu, hon är 7 månader.
    men vanliga skor vet jag inte, det har hon inga.
    hon har tossor och sockor :)

• Linndan

vart köpte du skorna?

• Missvampiria

Min son har ett par kavatskor i storlek 18, dom är rätt så lagom tror jag. Han är 8,5 månad...

• mownlaiz

jag köpte kavat skor med.. köpte dom i vår lilla skoaffär här i byn, å han sa att det skall vara ett visst antal millimeter fritt för tårna när det är förstaskor det handlar om.. sen e det ju bara bra, för då funkar dom ett tag längre..

• Linndan

ska kika på nå skor till min lillsessa.
    fast egentligen behöver hon inga, kommer sitta i åkpåse, och så har hon sockor/tossor.
    men vill köpa bara för köpandes skull :)

• mownlaiz

min sessa hade inte heller behövt egentligen, men vissa säger ju att det e bra i början, även innomhus ibland vid tex gåstol och hoppegunga å så för att motverka att de blir tåfotade..

• jesslin

Sofia hade 19/20 i sina första skor och då var hon ett år.

Sofia fröken busan nummer ett
  • Roxanne

Kasper har storlek 19 på höstskorna. Han är 8 månader och 1 dag gammal.

• Plutterhulda

Köpte skor för ett tag sen....ritade av ocg klippte ut foten för att prova i skon då lill adamen inte va med. Storlek 19 blidde det...

• Linndan

plutterhulda - så brukar jag göra åt sonen

• Missvampiria

På dom kavatskor jag har så är det "always right size soles" där man mäter häl och tå på sulan under, kanonbra!

• cicci85

min son fick sina första skor när han va 10 månader och kunde gå, då ahde han stl.21

Svar på tråden Skostorlek 8 mån?