Någon som haft rastaflätor?
Funderar nämligen på det eftersom mitt hår är rena rishögen!!
Hur mycket har det slitit på håret efteråt? Hur länge har du haft i det?
Funderar nämligen på det eftersom mitt hår är rena rishögen!!
Hur mycket har det slitit på håret efteråt? Hur länge har du haft i det?
jag hade mina flätor i 3 v
man tappade KOPIÖST mycket hår i samband med att man tog bort dem
allt det du skulle tappat när du har flätorna (man tappar ju lite varje dag) åkte av allt på en gång när flätorna plockades ur
jag hade mina i drygt en månad. Det nöter inte alls på håret, snarare tvärtom. De hår man tappar under tiden sitter kvar i flätorna och lossnar när man flätar ut håret så det SER mkt ut, men man tappar inte mer hår än vanligt bara för att man har flätat hår.
Mitt hår tog tio timmar att göra, för jag hade inte såna som följer huvudet, utan såna som hänger. Jag gjorde dessutom rätt långa, till midjan.
Jag gjorde det hos en mörkhyad kvinna som kunde sin sak.. hon flätade fort! och ändå tog det så lång tid, så berede dig på lite stel rygg efteråt ;)
lycka till!
hade mina ett par månader.
tyckte inte heller det sliter nått speciellt på håret.
min dotter har oxå haft flätor tcå gånger när hon var ca 6-7 år.
jättefint. de satt oxå 2-3 månader. hennes eget hår höll sig oxå bra.
enda tråkiga är när man ska plocka ur dom, ett himla jobb.
dessutom är det lite krångligt att tvätta håret
Här är jag förra sommaren: picasaweb.google.com/gronahonan/Me02/photo
Jag hade dem i tre veckor, sen var jag tvungen att ta ut dem för att kunna sova... Jag fick ont i nacken av att ha dem. Eftersom det var syntethår som var ihopsmält längst ner så fastnade de i kläderna vilket jag tror bidrog till att jag blev stel i nacken.
Håret slets faktiskt inte alls! Det blev snarare lite mer volym i det efter att jag tagit ut flätorna. Kanske inbillning, jag vet inte.
Hallo alla!
Gröna hönan;- ja det var jättefint, verkligen! Fast jag kan förstå att det gör rätt ont!
Tre v är ju dock inte så länge, man kan väl max ha det i 3 mån eller nåt. Coolt.. Det finns ett bra o billigt ställe här i gbg. Alla kvinnor är från Afrika o vana att fläta.. kostar 1800:- med långa flätor.
Jag hade mina nästan 3 månader, men då började de se lite fula ut. Inte snyggt när utväxten syns för mycket. Jag hade flätat i syntethår för bättre stadga.
Det tog tid att få klart håret, men blev coolt. Nackdelen är att det tar lång tid innan håret blir torrt när man tvättat det, och att det går åt massa schampo, jag använde billiga schampon.
Tror det finns ngt kort i mitt galleri
Jag hade det för 10 år sedan. 176 stycken som jag hade kvar i 3 månader, rekommenderad tid. Tog en hel dag för 1-3 kvinnor, antalet varierade. Hade hyfsat långt hår själv och flätorna var nästan till midjan. En väninna ville absolut hjälpa mig att FLÄTA upp dem. Jag sade att det är ju OK att klippa nedanför där mitt egna hår är, men hon ville inte. Har håret sparat i en kartong. Lossade massor av eget hår efteråt, men det var inte alls någon kris på något vis. Det var ju bara det som skulle lossnat i alla fall. Jag kardade ut det med fingrarna för att inte slita för mycket på det. Använder exklusiva naturborstar och är mycket rädd om mitt hår. Ungarnas frisör hade försökt skrämma mig. Hade haft en kund som blivit väldigt tunnhårig efteråt. Men det var ingen fara med mig, men jag har ju ganska tjockt hår.