• malla69

Kan man värma ersättning i micro??

Ja, som frågan lyder, kan ma värma ersättning i micron? Det står på paketet att man ska koka vattnet och låta det svalna, eller kan man koka upp en mängd vatten och värma upp det? Använder Nan1 till min 3 veckors bebis.

• Svar på tråden Kan man värma ersättning i micro??
  • Tigris

Vi har alltid värmt i micro till våra tjejer.

• Ninni68

Japp det går jättebra. Enligt BM på amningsmottagningen där jag gick. Och du behöver inte koka vattnet innan om du har kommunalt vatten, det är bara om du har egen brunn som du kan behöva göra det.

• malla69

Vi har ju inte kommunalt vatten, vi har en gemensam brunn i byn där vi bor. Men vi har kollat vårat vatten och det är väldigt bra.

• Midwinter

står på paketet att det går bra att värma i micro.. iaf på min nan1 förpackning

• lillasnurre

Jag kokade upp vatten och hade i en termos, sedan blandade jag med kallt vatten från kranen. Annars så kan man blanda lagom temepreret vatten direkt i termosen, det gjorde jag om jag skulle iväg, då hade jag pulver i flaskorna med mig, och lagom tempererta vatetn i en termos. Praktiskt värre!

• Minellii
    malla69 skrev 2007-10-04 14:47:14 följande:
    Ja, som frågan lyder, kan ma värma ersättning i micron? Det står på paketet att man ska koka vattnet och låta det svalna, eller kan man koka upp en mängd vatten och värma upp det? Använder Nan1 till min 3 veckors bebis.
    Jag har hört eller om jag hade läst att man inte ska värma mat (all mat även vuxnas mat) i micro för att micro "dödar" så mkt vitaminer och mineraler och sånt i maten...men jag vet inte om det stämmer....
  • Elliot 03

Här säger dom att om man har komunalt vatten ska det kokas tills dom e 2 månader och har man egen brunn längre.
    Jag kokar upp vatten och har i en bringare i kylen och tar därifrån när jag ska ge mat. Värmer bara vattnet i micron så att ersättningen inte mister vitaminer. Kokar nytt vatten 2 gånger/dag.

• minasöner

Om man är orolig för att vitaminer och mineraler dör i micron, så kan man micra vattnet och sedan blanda i pulvret efteråt, så är man ju säke rpå att all näring finns kvar. Jag har dock alltid micrat pulvret också

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens underbaraste William ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Disco

Blandar pulvret med kokt kallt vatten (har förvisso kommunalt vatten men det känns bättre ändå att koka det). Värmer till ättemperatur i micron, fungerar tom att göra i sömnen, hihihi!

• Liiii

Jag kokar 1 liter vatten på morgonen, och sen häller jag upp det min son ska äta och ställer in i micron, och sedan häller jag i pulvret.

• MammaAnnaPanna

hur varm ska ersättningen vara? är det 35gradersom gäller eller? ska nämligen testa inatt då jag inte fått sova på flera nätter. sambon ska ta det. sköönt

Jag tror jag börjar förstå mening med livet :D
  • Zarah

Jag har aldrig värmt någon mat till mina barn i micron, pga att vitaminer och mineraler försvinner. Det tar inte många sekunder längre att värma på spisen. Det finns elitidrottsmän/kvinnor som aldrig äter mat som har varit i micron.

• Liiii

Jag värmer vattnet till det känns lagom, man ska kunna droppa det på handleden utan att det bräns.

Om man bara värmer vattnet i micron och häller i pulvret efter s
    å försvinner inga vitaminer.

Svar på tråden Kan man värma ersättning i micro??