• April Buddha

Bebisbok?

Hej!

Jag undrar om någon vet var man kan hitta en bok i vilken kan fylla i hur graviditeten varit, klistra in ultraljudsbilder på bebisen samt uppgifter om längd och vikt vid födseln och andra roliga fakta om barnet som man kan fylla i efterhand? Hoppas någon förstår vad jag menar.

• Svar på tråden Bebisbok?
  • Pumpalicious

I nästan alla bokaffärer skulle jag vilja påstå

• April Buddha

ok....inga specifika tips?

• April Buddha

...på bra sådana böcker menar jag.

• Strumpläst83

Jag har letat mig fördärvad efter en sådan bok, och enligt Bokia trycks de inte längre... någon som har lust att hänvisa till en speciell titel?

• Pumpalicious

Vi köpte vår i England, den är helt fantastisk!
    Där kan man skriva in precis allt möjligt från graviditet tills barnets tre års dag. Dom har verkligen tänkt på allt.

Mitt tips är att leta länge, så du hittar någon du verkligen gillar.
    Många är opersonliga och fattiga på sidor..

• mownlaiz

va har Lilla Björns Babybok! tycker den e söt å innehåller allt det man vill=)

• Pumpalicious
    Strumpläst83 skrev 2007-10-04 15:56:41 följande:
    Jag har letat mig fördärvad efter en sådan bok, och enligt Bokia trycks de inte längre... någon som har lust att hänvisa till en speciell titel?
    Akademibokhandeln har flera stycken
  • Strumpläst83
    Pumpalot skrev 2007-10-04 15:58:08 följande:
    Akademibokhandeln har flera stycken
    Som följer GRAVIDITETEN? De om "barnets första år" har jag sett tusentals av... men ingen som är inriktad på graviditeten, med UL bilder etc...
  • Pumpalicious
    Strumpläst83 skrev 2007-10-04 16:01:13 följande:
    Som följer GRAVIDITETEN? De om "barnets första år" har jag sett tusentals av... men ingen som är inriktad på graviditeten, med UL bilder etc...
    jaha missförstånd.. min bebis bok täcker som sagt graviditet till 3 års dagen... Trodde det skulle finnas svenska sånna med?!
  • Allram

Designtorget har en bok för 350 kr där du kan fylla i om din graviditet samt efter att barnet är fött. Väldigt omfattande!

• Pumpalicious

vi har en sån här:
    http://images.google.se/imgres?imgurl=http://www.sendmore.co.uk/acatalog/baby_record_book_t.jpg&imgrefurl=http://www.sendmore.co.uk/acatalog/shop.html&h=215&w=167&sz=22&hl=sv&start=99&um=1&tbnid=onyPMDUOXl1FHM:&tbnh=106&tbnw=82&prev=/images%3Fq%3Dbaby%2Brecord%2Bbook%26start%3D84%26ndsp%3D21%26svnum%3D10%26um%3D1%26hl%3Dsv%26sa%3DN

Där finns även sidor som man ska fylla i innan bebisen är född.
    Hur livet var innan bebisen kom, hur mamma och pappa träffades, vart dom bodde och så vidare. Sen finns två uppslag om ultraljudet, hur man inreder bebisens "little nest", vad man köpt till bebisen och hur man fick veta att man väntade bebis.

• jojo7
    Strumpläst83 skrev 2007-10-04 16:01:48 följande:
    Det är en sån JAG menar iaf Tack!
    Det var så lite så. Är ju på rea också, hur bra som helst.
    ♥Albin♥ född 060830, min ögonsten! ~Bebis i magen, BF 21:e oktober~
  • bennysson

glömde säga att det är från graviditet tills barnet blir ett par år :) jättekul :)

Innehåll:

boken innehåller/
    här ser ni mig

Introduktion. Alla djuren och det rosa monstret tittar förväntansfullt på fotot av mig. Fyll i barnets namn & sätt in en bild.

mina föräldrar

En kärlekshistoria. Om hur mina föräldrar träffades och så får de berätta lite om sig själva förstås.

alla väntar på mig

Klistra in bild på min mamma med magen och min ultraljudsbild. Mammas & pappas viktförändring under graviditeten. Berättelsen om hur det var när de väntade mig.

jag är framme!

Äntligen! Mina föräldrar berättar om hur det gick till när jag föddes. Fyll i-rader för bland annat; en annan världsnyhet samma dag, väder, stjärntecken, hur lång tid tog det egentligen?

hemma

Hemma hos mig ser det ut såhär.  Adress, telefonnummer och om jag flyttar kan man skriva lite om det. Klistra in lite bilder hemifrån!

första tiden

Vad vi hittar på en alldeles vanlig dag.

jag heter

Varför jag heter det jag heter och vad jag kallas för. Andra tänkbara namn. Om jag blivit en kille/tjej, vilket namn hade jag fått då? Hur det gick till när jag officiellt fick mitt namn kan man få reda på här.

jag ser ut

Mitt yttre.

allra första

gången för lite av varje som händer när man är liten.

sån är jag

Min personlighet från bebis till 5-åring. Vad fajtas vi mest om när jag är i trotsåldern?

om min släkt & släktträdet

Vad kommer de ifrån? Var bor de och vad arbetar de med? Vad är de för några egentligen? Värt att veta om släkten.

jag äter

Man kan ju inte gilla allt precis. Gott och äckligt. Jag älskar vissa saker men vägrar bestämt att äta och dricka andra!

jag pratar

Vad jag säger för något. Och nu sjunger jag också! Det blir lite av varje men helst…

mina favoriter

Napp eller tumme? Kompisar och andra som jag gillar. Favoriter i garderoben, på TV, film och i leksakslådan. Mina favoritböcker. Och musik såklart.

jag i förskolan

Om mig, mina kompisar & vad vi hittar på för något i förskolan.

gillar att göra

Lek, sport och när jag blir stor tänker jag bli(yrke). Cykla och simma.

om mina resor

Platser jag besöker. Nära, fjärran och mittemellan.

året jag föds

Hur var det i världen då? Ekonomi, politik, kultur, nöjen och vad var modernt då enligt mina föräldrar? Så mycket eller lite, det beror på hur man ser det, kostar maten. Vad mina föräldrar äter till vardags och vad de bjuder på vid festligare tillfällen. Hetaste resmålet, vilket drivmedel som är vanligast, vad mina föräldrar tränar(om de hinner…)

fritt fram att skriva vad som helst(4 sidor)

Om mig…

spara lite grejer-plastficka

Nödplastfickan. I den sparar man det som man inte vet var man ska göra av. Förslag på sparvänliga saker finns i boken.

jag ritar-plastficka att lägga teckningar i

Spara några fina teckningar här! Gärna trevliga huvudfotingar.

hejdå!

Nu är boken slut för nu är jag stor

Svar på tråden Bebisbok?