• Nyfiken gul

Frisörer!! Hur får man bort styling ur håret???

Jag har under lång tid  brottats med problemet att min hårspray finns kvar i håret trots att jag tvättat det grundligt med schampoo...

Jag har gått igenom hela sortimentet från A till Ö i alla hyllor i alla butiker - men ingenting hjälper... Det sitter som berget..

Jag borstar ut hårsprayen varje kväll innan sängdags, tvättar håret var 2-3:e dag o det är inte alltid jag har spray i heller utan bara ibland.
    Hårsprayen är en helt vanlig pumpspray från Proffs och är bara en fixingspray,,, inget cement alltså...

Men hur 17 får jag ur sprayen ur håret???  Det går ju inte att tvätta ur den tydligen...

Har ni något bra tips??

• Svar på tråden Frisörer!! Hur får man bort styling ur håret???
  • Lussekatten87

jag är ingen frisör,men kan komma med lite tips

tvätta håret varje dag efter att du haft spray i det.
    använd också balsam.prova med att byta sort på sprayen.
    jag använder herbal ecensses schampo och balsam och det funkar utmärkt att tvätta ur sprayen med.

~.:Vecka 24:.~
  • Nyfiken gul
    Lussekatten87 skrev 2007-10-04 17:57:43 följande:
    jag är ingen frisör,men kan komma med lite tipstvätta håret varje dag efter att du haft spray i det.använd också balsam.prova med att byta sort på sprayen.jag använder herbal ecensses schampo och balsam och det funkar utmärkt att tvätta ur sprayen med.
    Balsam använder jag jämt eftersom jag har hår ner till midjan... O därför kan jag inte heller tvätta håret varje dag.. det tar flera timmar för mitt hår att torka...

Men tack ändå för tipset...

Hårspray har jag också provat att byta men det är ingen större skillnad. Provat allt ifrån billiga 10-kronors-sprayer  till dyra salongsprayer men dom flesta sitter kvar i alla fall i mitt hår.

Jag tror att det är själva håret som är problemet. Jag har myyyycket hår och supertunt,,,,

Kör även hårinpackning med jämna mellanrum utan större resultat...
  • PinglanGbg

jag får inte heller ur sprayen ur håret. Och vill inte heller tvätta håret varje dag. Jag måste använda spray varje dag men får inte bort det efter duschen. Det blir vitt i håret som inte ser klokt ut.
    Jag hittar inget schampo i vanliga affärer som är djuprengörande...? Var finns det att köpa nånstans?

♥♥♥
  • Marlene B

Det finns jättebra extrarengörande schampo som man ska använda om man inte tvättar håret för ofta och använder stylingprodukter, det är det du ska satsa på.

Länkar strax till något som kan passa..

• Marlene B
    http://www.bellbox.se/bellboxpc.htm

Du kanske tycker att dom är dyra men dom är mycket drygare än vanliga schampon som man köper i affären sedan så behöver du inte använda djurrengörande varje gång du tvättar ditt hår heller.
  • gothia

Jag har oxå många men tunna hårstrån och har samma problem med att få bort allt. Har börjat använda en solprodukt som funkar superbra. Det här är den enda som funkar på mitt hår.
    www.bellbox.se/bellboxpc.htm

• gothia

oj fungerade inte. men gå in på bellbox och loreal schampo,sedan på solprodukter (en gul flaska).

• blivande fsk lärare

jag har hört ngnstans att man ska schamponera två gånger för då första gången tar man bort styling produkterna och sen andra gången tvättar man det typ, vet inte om det är så men jag brukar schamponera två gånger om jag har haft mycket grejs i håret och det funkar iaf på mej

• Grynet81

Vad jag vet så är det shamponering 2 ggr som gäller.
    1a gången mkt hård massage av hårbotten. (masserar upp fettet ur porerna)
    2a gången lättare massage (för rengöring)

• Hoppentoss

Är fd frisör....

Tyvärr så finns det vissa sprayer med plast i...plasten blir som kulor på hårstået.

Väldigt svårt att bli av med...

Mitt råd byt spay...

Tossan

Svar på tråden Frisörer!! Hur får man bort styling ur håret???